شناسهٔ خبر: 43485 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایده جدید «جیمز پترسون» برای آنهایی که کتاب نمی‌خوانند/ نگارش چهار کتاب در هر ماه

«جیمز پترسون»، نویسنده بریتانیایی‌الاصل اهل امریکا که سابقه زیادی در نگارش آثار ژانر وحشت دارد، یکی از پرکارترین نویسندگان دنیا محسوب می‌شود. وی در ایده‌ای جدید قصد دارد هر ماه چهار کتاب وارد بازار کند.

 

ایده جدید «جیمز پترسون» برای آنهایی که کتاب نمی‌خوانند/ نگارش چهار کتاب در هر ماه

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ «جیمز پترسون» نویسنده آثار پرفروش که تاکنون حدود ۳۰۰ میلیون نسخه از کتاب‌هایش در بازار کتاب به فروش رفته است فقط به پرکار بودن راضی نیست و برنامه‌های بزرگ‌تری دارد.

نویسنده اثر «صلیب الکسی» اعلام کرد که این بار قصد دارد بین افرادی که هیچ‌گاه رمان نمی‌خوانند مطرح شود و هر داستان بلند را تبدیل به چهار کتابچه کوچک کند که در چند ساعت قابل خواندن باشد و هر چهار کتابچه در یک ماه به بازار می‌آید به نحوی که در سایت «آمازون» و فروشگاه‌ها در دسترس عموم خواهد بود.

«پترسون» که با گروهی متشکل از ۱۰ نفر داستان‌نویس همکاری می‌کند تا سالی ۱۰ رمان تولید کند اعلام کرد این بار تجربه‌ای جدید را انجام خواهد داد و میل دارد کتاب‌ها را در اندازه یک فیلم در آورد. وی نام این پروژه را «خواندن فیلم‌وار» نامیده است زیرا خواندن هر کدام از این کتاب‌ها به اندازه تماشای یک فیلم طول خواهد کشید.

آثار جدید وی قرار است حداکثر ۱۵۰ صفحه و ارزان باشند و در اولین قدم «الکس» شخصیت معروف داستان‌های خود را به شکلی جدید به خواننده نشان می‌دهد.

«پترسون» که تاکنون ۱۹ رمان پرفروش در «نیویورک‌تایمز» دارد در این باره گفت: «این آثار کوتاه هستند و می‌تواند کتابخوان‌های غیر حرفه‌ای را به خواندن علاقه‌مند کند زیرا به خوانندگان بین گزینه‌های بیشتر قدرت انتخاب می‌دهد.»

«اسکات پک»، ویراستار گروه انتشاراتی Unbound اعلام کرد: «ایده بسیاری خوبی به ذهن «پترسون» رسیده است. او بازار کتاب را بسیار خوب می‌شناسد. ایده خواندن یک کتاب در چند ساعت بسیار لذت‌بخش است. این سری کتاب‌ها نام «پترسون» را بر خود دارند و این موضوع می‌تواند دلیل موفقیت آنان باشد.»

قرار است امسال ۲۱ داستان کوتاه در ژانر جنایی، عاشقانه، و علمی-تخیلی به بازار بیاید اما آیا اینکه امکان انتشار آنان در بریتانیا خواهد بود یا خیر مشخص نیست.

مؤسسه تحقیقاتی pew سال گذشته اعلام کرد از هر چهار نفر در آمریکا بیش از یک نفر در سال گذشته، هیچ کتابی نخواندند.

هر ساله در بریتانیا کتاب‌های کوتاهی برای آنان که کتاب نمی‌خوانند به بازار می‌آید. امسال آثاری از «آن کلیوز» و «آندی مک‌ناب» به بازار آمده است که دهمین سالگرد یک مؤسسه خیریه را جشن گرفتند.

قرار است بعضی از این آثار را خود «پترسون» بنویسد و بعضی دیگر با همکاری دیگر نویسندگان به نگارش درآید. وی تخصصی در نوشتن آثار عاشقانه ندارد و قرار نیست آثار عاشقانه این مجموعه به قلم او نگاشته شود. هدف وی استفاده از کتاب‌فروشی‌های کوچک برای اجرا کردن این پروژه است. «مایکل پیِش»، مدیر اجرایی نیویورک‌تایمز می‌گوید «فروختن کتاب در داروخانه‌ها یا سوپرمارکت کار سختی است اما «پترسون» نام آشنایی برای خوانندگان است.»

البته درگذشته منتقدان از پرکاری وی انتقاد بسیاری کرده و آثار انبوه او را به خط تولید کارخانه تشبیه کرده بودند.

نظر شما