شناسهٔ خبر: 43492 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه اندازی دو مرکز رشد علوم انسانی در دانشگاههای کشور

وزیر علوم از راه اندازی دو مرکز رشد علوم انسانی در دانشگاه های علامه طباطبایی و اصفهان خبر داد.

 

کراپ‌شده - وزیر علوم

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد فرهادی صبح امروز در کنگره ملی آموزش عالی کشور در دانشگاه تربیت مدرس گفت: باید به موضوع علوم انسانی توجه ویژه ای شود در همین راستا وزارت علوم در این زمینه برنامه های مختلفی دارد و اقدام به تشکیل شورای پژوهشی علوم انسانی کرده است.

وی افزود: برنامه داریم دو مرکز رشد علوم انسانی در دانشگاههای علامه طباطبایی و اصفهان راه اندازی کنیم.

وزیر علوم به بازنگری سرفصل های دروس دانشگاهها اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۶۰۰ رشته بازنگری شدند که عمر این رشته ها بیش از ۳۰ سال بوده است.

فرهادی خاطرنشان کرد: بازنگری دروس دانشگاهی رشته های فنی و مهندسی و کشاورزی رو به اتمام است و بازنگری مربوط به  رشته های دانشگاهی علوم پایه و انسانی در اواسط راه قرار دارد.

وی عنوان کرد: باید سرفصل دروس دانشگاهی باید به گونه ای تعریف شود که موضوع کارورزی در دانشگاهها مورد توجه قرار گیرد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: سند آمایش آموزش عالی کشور اواخر سال ۹۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و بر اساس این سند باید رشته های دانشگاهی متناسب با نیازهای ملی و استانی تصویب و راه اندازی شوند.

فرهادی خاطرنشان کرد: وزارت علوم برای تحقق شعار سال و موضوع اقتصاد دانش بنیان ۷ پروژه را به ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه کرده است که امیدواریم این پروژه ها به زودی تصویب شود.

وی به موضوع تولید علم در کشور اشاره کرد و گفت: ایران در سال گذشته رشد ۵ درصدی از نظر شتاب علمی داشته است و بعد از کشورهای روسیه، هند و چین قرار گرفته است.

وزیر علوم اضافه کرد: این در حالی است که شتاب علمی کشورهای آمریکا، انگلیس و هلند در سال گذشته منفی بوده است.

فرهادی ادامه داد: حضور دانشگاههای ایران در رتبه بندی بین المللی ۹ برابر شده است و اکنون ۱۳ دانشگاه کشور جزو یک درصد دانشگاههای برتر دنیا به شمار می روند.

وی تاکید کرد: تعداد مقالات پراستناد کشور رشد صد درصدی داشته است.

فرهادی به موضوع تجهیز آزمایشگاههای مرکزی در دانشگاهها اشاره کرد و گفت: در بودجه سال ۹۵ و برنامه ششم توسعه به موضوع تجهیز و اختصاص اعتبارات به آزمایشگاههای مرکزی دانشگاهها توجه ویژه ای شده است.

نظر شما