شناسهٔ خبر: 43499 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مبلغ بُن اهل قلم در نمایشگاه کتاب به ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافت

مبلغ بن اهل قلم ویژه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با افزایش ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافت که به صورت رایگان در اختیار اهالی قلم قرار خواهد گرفت.

 

بن کتاب

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی خانه کتاب، در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به اهالی قلم به صورت رایگان تعلق خواهد گرفت. با حمایت‌های صورت گرفته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهالی قلم، بن کارت‌های اهالی قلم افزایش ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

بر اساس این گزارش، پدیدآورندگانی که در ۵ سال اخیر در حوزه کتاب بزرگسال، ۲ عنوان کتاب به چاپ رسانده‌اند و آن دسته از پدیدآورندگانی که طی ۵ سال اخیر در حوزه کتاب کودک و نوجوان ۳ عنوان کتاب منتشر کرده اند بن کارت خرید کتاب را دریافت خواهند کرد.

همچنین آن دسته از پدیدآورندگانی که در گذشته کارت بن الکترونیک از خانه کتاب دریافت کرده‌اند، مبالغ به همان کارت واریز می‌شود و پدیدآورندگانی که از بن کارت الکترونیک برخوردار نبوده اند، برای آن‌ها کارت صادر خواهد شد. پدیدآورندگانی که از کارت عضویت در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انجمن اهل قلم ایران برخوردار هستند، کارت بن الکترونیک شان شارژ خواهد شد. همچنین پدیدآورندگان که کارت عضویت این دو انجمن را دارند در صورتی که لیست آنها با شرایط پرداخت بن الکترونیک مغایرت داشته باشد، مشمول این طرح نخواهند شد.

بر اساس این گزارش، پدیدآورندگان تمامی کتب درسی، کمک درسی، آموزشی و کمک آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی راهنمای درسی، مجموعه تست یا آزمون از مقطع دبستان تا دکتری مشمول این طرح نخواهند بود و هیچ تسهیلاتی در قالب بن کارت اهل قلم به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت. پدیدآورندگان جهت دریافت تسهیلات اهل قلم می‌بایست به سایت www.ahleghalam.ir مراجعه کنند.

سهمیه‌بندی یارانه خرید کتاب دانشجویان به تفکیک استان

در خبری دیگر از نمایشگاه کتاب تهران، مشاور منابع و امور انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سهمیه بندی یارانه خرید کتاب دانشجویان در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: این سهمیه بندی با توجه به ظرفیت‌های دانشجویی هر استان به منظور برقراری عدالت فرهنگی جهت ارائه بن دانشجویی نمایشگاه کتاب تهران انجام شده است.

نیکنام حسین پور با بیان اینکه سهمیه بندی یارانه خرید کتاب دانشجویان امسال جهت محفوظ ماندن حق دانشجویان استانی انجام شده است، افزود: یارانه خرید کتاب با توجه به فهرست ارایه شده از دانشگاه‌ها در هر استان بر روی سایت بارگذاری شده است.

وی افزود: برخی دانشگاه‌ها هنوز لیست دانشجویان خود را جهت دریافت یارانه خرید کتاب به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال نکرده‌اند و این موجب شده تا برخی دانشجویان نتوانند با مراجعه به سایت از تسهیلات ارایه شده بهره ببرند.

مشاور منابع و امور انسانی معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه مهلت ثبت نام بن دانشجویی تا اول اردیبهشت ماه، است، دانشگاه‌ها می‌توانند هر چه سریعتر نسبت به ارسال لیست دانشجویان جهت دریافت یارانه خرید کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند تا پس از بارگذاری روی سایت نمایشگاه، دانشجویان از این فرصت استفاده کنند.

به گفته وی، بر اساس هماهنگی‌های انجام شده در این دوره از نمایشگاه کارت مجازی خرید کتاب به جای کارت فیزیکی برای دانشجویان صادر خواهد شد و دانشجویان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن آسان پرداخت نسبت به پرداخت وجه خود اقدام کنند.

جدول برنامه‌های علمی و فرهنگی در نمایشگاه کتاب تدوین شد

خبر دیگر از نمایشگاه اینکه، معاون کمیته فعالیت‌های فرهنگی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران از برنامه‌های علمی و فرهنگی تدوین شده و در حال تصویب نمایشگاه خبر داد و گفت: به دنبال نظرسنجی از اهالی نشر و قلم و پس از چندین جلسه با حضور شورای مشورتی کمیته فعالیت‌های فرهنگی، فعالیت‌های ما در قالب برنامه‌های بخش بندی شده به اجرا درخواهد آمد.

فتح الله فروغی با بیان این مطلب افزود: این برنامه‌ها بر اساس شرح وظایف و چارت سازمانی مصوب به صورت برنامه‌های علمی و فرهنگی در سالن‌های مختلف نمایشگاه کتاب برای حضور علاقه مندان به کتاب ارائه می‌شود.

وی درباره جزئیات برنامه‌های تالار گفت و گو در نمایشگاه کتاب تهران گفت: برنامه‌های این تالار دربرگیرنده موضوعاتی است که به شکل خاص به حوزه نشر و قلم مربوط می‌شود و مسایل مورد نظر ناشران را از جنبه‌های مختلف و از دیدگاه‌های کارشناسی مورد توجه قرار می‌دهد.

فروغی افزود: نشست‌های تالار گفت و گو که به صورت پنل و سخنرانی برنامه ریزی شده است، با حضور صاحب نظران موضوعی اداره خواهد شد و محلی برای ارائه راهکارهای علمی در جهت پیشبرد اهداف صنعت نشر کشور است.

معاون کمیته فعالیت‌های فرهنگی موضوعاتی همچون «بحران محتوا»، «تولید و ویژگی‌های آن»، «توزیع و بازاریابی» و... را از جمله محورهای مربوط به تالار گفت و گو در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دانست.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های کمیته فعالیت‌های فرهنگی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: سلسله نشست‌هایی در سرای اندیشه نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد که این گونه نشست‌ها بیشتر دربرگیرنده جنبه‌های فرهنگی است و به طور عام تر موضوعات حوزه قلم و نشر را در نظر دارد. سرای اندیشه فضای مناسبی را برای ارائه برنامه‌های فرهنگی و سازمان‌ها فراهم خواهد آورد.

معاون کمیته فعالیت‌های فرهنگی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: سرای اندیشه برای برنامه‌های مناسبتی در نظر گرفته شده و تعداد ۳۰ نشست از بین پیشنهادهای رسیده به دبیرخانه براساس اولویت موضوع و اعلام پیشنهاد برای این سرا پیش بینی شده است.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

نظر شما