شناسهٔ خبر: 43500 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ثبت‌نام بن کتاب دانشجویی نمایشگاه کتاب آغاز شد

ثبت نام برای دریافت بن کتاب دانشجویی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد.

 

نمایشگاه کتاب تهران

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ از امروز شنبه ۲۸ فروردین ثبت نام برای دریافت کارت ویژه خرید یارانه ای کتاب از  بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای دانشجویان سراسر کشور آغاز شد. این بن‌کارت‌های دانشجویی صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است.

دانشجویان از هم اکنون تا ساعت ۱۲ شب ١ اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه به سامانه توزیع بن کارت دانشجویی به نشانی http://bon.tibf.ir درخواست خود را برای دریافت بن ١٠٠ هزار تومانی خرید كتاب ثبت كنند.

سهم دانشجو در دریافت بن‌های ١٠٠ هزار تومانی، ٦٠ هزار تومان است كه پرداخت آن از طریق اپلیكیشن «آپ» و پس از نهایی شدن فرایند ثبت نام انجام می‌شود. (بن دانش آموزی نیز ٥٠ هزاز تومان است كه٥٠ درصد آن به صورت یارانه و ٥٠ درصد سهم پرداختی دانش آموز است).

پس از پرداخت مبلغ بن کتاب، یک حساب بانکی توسط بانک شهر برای متقاضیان بن کتاب ایجاد شده و اطلاعات آن شامل شماره كارت، رمز دوم، cvv۲ و تاریخ انقضا از طریق پیامك برای دانشجو ارسال می‌شود. دانشجویان می‌توانند پس از دریافت اطلاعات كارت، بدون نیاز به کارت فیزیکی به آسانی با استفاده از اپلیکیشن آپ در تمامی غرفه‌های نمایشگاه  اقدام به خرید کتاب کرده و علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه، از مزایا و جوایز در نظر گرفته شده برای پرداخت اپلیكیشنی بهره‌مند شوند.

بر اساس این گزارش، با هماهنگی‌های به‌عمل آمده با اپراتورهای تلفن همراه كشور، استفاده از اپلیکیشن آپ در مدت زمان برگزاری نمایشگاه هیچ هزینه‌ای برای اینترنت همراه بازدیدكنندگان نمایشگاه نخواهد داشت. لذا دارندگان سیم کارت‌های دائمی و اعتباری تمامی اپراتور‌ها می‌توانند به صورت رایگان و بدون کم شدن حجم ترافیک اینترنت همراه خود از طریق اپلیکیشن آپ و با استفاده از اعتبار بن کتاب خود اقدام به خرید کتاب کنند.

در خصوص کارت‌های فیزیکی هم لازم به ذکر است که متقاضیان پس از ثبت نام و تأیید هویت و پرداخت سهم دانشجو یا طلبه (به صورت اینترنتی یا از طریق آپ شرکت آسان پرداخت) برای دریافت بن کارت می‌بایست شخصاً و صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت نام انتخاب کرده‌اند مراجعه کرده و از مراجعه به شعب دیگر خودداری کنند. کارت فقط به شخص متقاضی تحویل داده می‌شود ولاغیر.

مدارک لازم هنگام دریافت کارت عبارتند از کارت دانشجویی یا طلبگی معتبر، کارت ملی یا شناسنامه جدید و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه. هر دانشجو مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.

زمان توزیع کارت‌ها هم از تاریخ ۸ تا پایان نمایشگاه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ است. کارت‌ها فقط در مدت برگزاری نمایشگاه کتاب امسال اعتبار داشته و از طریق دستگاه‌های کارت خوان داخل غرفه ناشران قابل استفاده است.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران ١٥الی ٢٥ اردیبهشت سال جاری در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

نظر شما