شناسهٔ خبر: 43521 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«فصل فراموشی فریبا» بهترین فیلم جشنواره آتلانتیک سیتی شد

فیلم «فصل فراموشی فریبا» ساخته عباس رافعی در پنجاهمین حضور بین المللی جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی را از چهاردهمین جشنواره آتلانتیک سیتی آمریکا دریافت کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هر ساله در روزهای سی و یکم مارس تا سوم آوریل جشنواره بین المللی فیلم های مستقل جهان در شهر آتلانتیک امریکا برگزار می شود. برگزارکنندگان جشنواره برای ادای احترام به میراث نیوجرسی به عنوان زادگاه صنعت فیلمسازی در آمریکا در پارک بزرگ شهر همانجایی که ادیسون اولین دوربین و پروژکتور سینمایی را اختراع کرده جشنواره ای با نام «گاردن استیت» که اشاره ای به همان مکان تولد سینما است برگزار می‌کنند که در اختتامیه جشنواره صاحب‌نظران و پیشکسوتان سینما در آن مکان که اکنون استودیوهای بزرگ سینمای آمریکا در آن قرار دارد در زادگاه سینما حضور می‌یابند.  

در جشنواره امسال در بخش مسابقه فیلم های بلند سینمایی «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی از جمهوری اسلامی ایران با فیلم هایی از آمریکا، روسیه، آلمان، آرژانتین، فرانسه رقابت می‌کرد که فیلم «فصل فراموشی فریبا» جایزه بهترین فیلم سینمایی سال ۲۰۱۶  را برای سینمای ایران به ارمغان آورد.

این فیلم در فروردین امسال دو جایزه معتبر بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن را از جشنواره کویینز نیویورک و جایزه بهترین فیلم سینمایی را از جشنواره فیلم های مستقل (ARFF ) برلین آلمان دریافت کرد و هم اکنون در جشنواره بین المللی تیبرون آمریکا در بخش مسابقه حضور دارد.

پخش بين المللي فيلم در موسسه «فيلمنگاران» انجام مي‌گیرد.

عباس رافعی درباره این جایزه و حضورهای بین المللی فیلم «فصل فراموشی فریبا» گفت: همانطور  که قبلا نیز گفته ام هدف من از حضور در جشنواره های بین الملل شناسایی فیلم و یافتن راهی برای اکران عمومی فیلم های ایرانی در خارج و کمک به رونق اقتصادی سینما است نه دریافت جایزه و مجسمه و گواهینامه.

نظر شما