شناسهٔ خبر: 43533 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کیهان کلهر خرداد ماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود

كیهان كلهر نوازنده چیره دست كمانچه پس از مدت ها با دوستدارانش در تالار وحدت تهران دیدار می کند.

 

کیهان کلهر

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کیهان کلهر نوازنده جهانی ساز کمانچه خرداد ماه امسال بعد از سال ها در تالار وحدت تهران تازه ترین کنسرت موسیقایی خود را برگزار می کند.

این نوازنده و آهنگساز پیشكسوت كه هم اكنون مشغول برگزاری تور كنسرت هایش در اروپا و آمریكا است، درباره اجرایش گفت: اردیبهشت‌ماه به ایران خواهم آمد و خردادماه امسال در تالار وحدت روی صحنه خواهم رفت.

محمدحسین توتونچیان مدیر عامل شركت فرهنگی هنری «ققنوس» و مدیر برنامه‌های كیهان كلهر نیز توضیح داد: تمام مجوزهای لازم برای كنسرت استاد كیهان كلهر دریافت شده و این هنرمند بین المللی طی روزهای سوم، چهارم، دهم، یازدهم و دوازدهم خرداد ماه در تالار وحدت میزبان دوستداران موسیقی است. البته برنامه‌هایی نیز تدارك دیده‌ایم تا كیهان كلهر در شهرستان‌ها نیز اجراهایی برای مخاطبانش داشته باشد که جزییات آن را به زودی اعلام خواهیم كرد.

کیهان کلهر در سال ۱۳۴۲ در خانواده‌ای کرمانشاهی و موسیقی‌دوست در تهران چشم به جهان گشود. او موسیقی را از پنج سالگی به‌صورت آزاد شروع کرد.  او دوازده ساله بود که به‌صورت حرفه‌ای به موسیقی پرداخت و در ۱۳ سالگی با ارکستر رادیو و تلویزیون کرمانشاه شروع به همکاری کرد. کلهر مدتی کوتاه با گروه «شیدا» در مرکز هنری «چاووش» همکار بود. وی در ۱۷ سالگی مقیم ایتالیا شد و سپس به نیت ادامه‌ تحصیل راهی کانادا شد و در رشته‌ی آهنگسازی از دانشگاه کارلتون اتاوا فارغ‌التحصیل شد.همکاری کلهر با هنرمندان و گروه‌هایی از جمله «شجاعت حسین‌خان»، کوارتت کرونوس (Kronos Quartet) جاده ابریشم، یویوما و ارکستر فیلارمونیک نیویورک، در این سال ها او را به هنرمندی جهانی تبدیل کرد و شنوندگان زیادی نیز از میان غیرایرانی‌ها دارد.

کیهان کلهر و اردال ارزنجان سال ۸۹ در تالار وحدت اجرای مشترکی داشتند که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.

نظر شما