شناسهٔ خبر: 43577 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فراخوان مقاله فصلنامه نقد کتاب فلسفه، کلام و عرفان

فصلنامه تخصصی نقد کتاب فلسفه، کلام و عرفان از نقد آثار مکتوب با تاکید بر کتابهای منتشره در یک سال اخیر و حتی الامکان شش ماه اخیر که مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارند استقبال می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فصلنامه تخصصی نقد کتاب فلسفه، کلام و عرفان، استمرار حرکتی است که با انتشار اولین شماره از کتاب ماه ادبیات و فلسفه در آبان ماه ۱۳۷۶ به همت سردبیر وقت ماهنامه علی اصغر محمدخانی آغاز شد و تا شماره ۹۷  آبان ۱۳۸۴ ادامه یافت. ظاهرا انتشار ماهنامه از شماره ۹۸ آذر ۱۳۸۴ تا شماره ۱۱۴ فروردین ۱۳۸۶ به سردبیری امین صدیقی منتشر شد.

در فاصله زمانی اردیبهشت ۱۳۸۶ تا شهریور همان سال مجله منتشر نشد تا اینکه اولین شماره دور جدید(دور سوم )، در مهرماه ۱۳۸۶ به سردبیری علی اوجبی دوباره منتشر شد با این تفاوت که این مجله از کتاب ماه ادبیات و فلسفه به کتاب ماه فلسفه تغییر عنوان داد و به طور مستمر تا شماره ۸۱ خرداد ۱۳۹۳ ادامه داشته است.

در ساختار کنونی، موسسۀ خانه کتاب به عنوان صاحب امتیاز، مجید غلامی جلیسه مدیر عامل موسسه به عنوان مدیر مسئول، و  مالک شجاعی جشوقانی، به عنوان سردبیر فصلنامه افتخار میزبانی اهالی فرهنگ و فلسفه را دارند .

فصلنامه از نقد آثار مکتوب با تاکید بر کتاب های منتشره در یک سال اخیر و حتی الامکان شش ماه اخیر که مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارند و احیانا کتب عربی و انگلیسی با مشورت سردبیر از طریق ایمیل فصلنامه در حوزه های کلام  کلام اسلامی، کلام تطبیقی، کلام ادیان ابراهیمی و …  فلسفه اعم از اسلامی، غرب، فلسفه های مضاف ، و … ، منطق قدیم و جدید، عرفان اسلامی، تطبیقی و … استقبال می کند.

حداقل و حداکثر حجم مقاله ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کلمه است و مقالات باید دارای چکیده، کلید واژه، مقدمه، ساختار انتقادی، جمع بندی و کتاب شناسی بوده و تمام ارجاعات، درون متنی باشد. مبنای ویرایش هم شیوه نامه مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.

اساتید و پژوهشگران می توانند از طریق ایمیل philosophy.faslnameh@gmail.com و شماره تماس ۶۶۴۱۴۹۵۰-۰۲۱ داخلی ۳۰۹ شنبه ها و دوشنبه ها  با فصلنامه در ارتباط باشند.

همچنین علاقه مندان می توانند به آدرس تهران، انقلاب اسلامی،  فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک۲،سرای اهل قلم، طبقه پنجم، فصلنامه نقد کتاب «کلام فلسفه و عرفان» با مسئولان فصلنامه در ارتباط باشند.

از همه خوانندگان این فصلنامه دعوت می شود تا با نقد و نظر و پیشنهادات خود ، مسئولان فصلنامه ما را در جهت ارائه بهتر فصلنامه یاری کنند.

نظر شما