شناسهٔ خبر: 43581 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هفته سلامت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود

رئیس مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برگزاری هفته سلامت با محوریت مقابله با دیابت در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حمید کشوری اظهار داشت: مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچون سالهای گذشته به مناسبت بزرگداشت هفته سلامت، در روزهای ۶ تا ۸ اردیبهشت ماه نمایشگاه سلامت برگزار می کند.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با توجه به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت «دیابت را شکست بده» برنامه ریزی شده و با حضور جمعی از فعالان حوزه سلامت در سه بخش تجهیزات پزشکی، دارویی و غذایی برپا خواهد شد.

کشوری به ارائه محصولات رژیمی ویژه افراد دیابتی، عرضه دستگاه های تست قندخون همراه با مشاوره دیابت، عرضه محصولات کشاورزی ارگانیک و گیاهان دارویی در این نمایشگاه اشاره کرد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی در طول هفته سلامت می توانند از ویزیت و مشاوره رایگان پزشکی، اسپیرومتری و اندازه گیری قند خون در غرفه مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و همچنین تستهای روانسنجی در غرفه مرکز مشاوره دانشگاه بهره مند شوند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مشاوره تغذیه و پزشکی، برگزاری کارگاه آموزشی طب سنتی، اجرای مسابقات ورزشی و تفریحی را از دیگر برنامه های این دانشگاه در هفته سلامت امسال عنوان کرد.

به گفته کشوری، اعضای انجمن اطلاع رسانی دیابت (گابریک) نیز در طول هفته سلامت به ارائه مشاوره و کتابهای آموزشی رایگان در زمینه دیابت و چاقی خواهند پرداخت و بازدیدکنندگان می توانند از خدمات اندازه گیری شاخص های بدن با دستگاهbody composition و نیز اسکن کف پا در غرفه مرکز بهداشت و درمان استفاده کنند.

وی به حضور برخی زیرمجموعه های شهرداری در برنامه های هفته سلامت دانشگاه اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه امسال، واحد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۶ تهران با برگزاری دو مانور عملیاتی و آموزشی و حضور واحد مدیریت پسماند شهرداری این منطقه با ارائه بسته های آموزشی در خصوص تفکیک زباله و عرضه کیسه های زباله دوستدار محیط زیست حضور خواهند داشت.

نظر شما