شناسهٔ خبر: 43596 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اجرای دو طرح پژوهشی با محوریت پوشش در دانشگاه کاشان

مسئول دبیرخانه شورای عفاف و حجاب دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه در زمینه پوشش دو طرح پژوهشی با همکاری اساتید انجام داده است که نتایج این تحقیق در دیگر مراکز آموزشی کشور قابل اجرا خواهد بود.

 

دانشگاه کاشان

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علیرضا پوران با اشاره به تاکیدات ریاست دانشگاه در خصوص رعایت اصول پوشش اسلامی بر اهمیت و اولویت فعالیت های فرهنگی در این خصوص و تقدم آن بر سایر امور اشاره کرد.

وی با اشاره به تعامل دبیرخانه عفاف و حجاب با خاطیان پوششی دانشگاه کاشان افزود: از آنجا که حجاب از برجسته ترین نمودهای فرهنگی ارزشی در تمدن اسلامی ایرانی است؛ از این روی و با توجه به اینکه دانشگاه بعنوان مهمترین جایگاه فرهنگ و دانش تلقی می شود و دانشجو در آن نیازمند امنیت و آرامش همه جانبه است، مصداق های پوشش مجاز مصوبه جلسه ۱۹۷ شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی در همین راستا تبیین شده و دانشگاه کاشان نیز با توجه به سبقه فرهنگی این شهرستان، از طلایه داران اجرای این مصوبه بوده است.

مسئول دبیرخانه شورای عفاف و حجاب دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه حدود پنج سال است شورای عفاف و حجاب دانشگاه کاشان بعنوان بالاترین شورای تصمیم گیری برای اجرای مصوبات مذکور و برنامه ریزی کلان و راهبردی برای موضوع عفاف و حجاب شروع به کار کرده است، اظهار کرد: دراین سال ها شورا اولویت خود را به اجرای برنامه های فرهنگی؛ آموزشی و نرم افزاری با موضوعیت عفاف و حجاب قرارداده که بیشتر این فعالیت ها بصورت دانشجویی و با تعامل مستقیم دبیرخانه و کانون فرهنگی عروج دانشگاه برنامه ریزی و اجرا شده است.

پوران گفت: رعایت عفاف و حجاب اسلامی برای برادران و خواهران در محیط آموزشی و تمام فضاهای مرتبط از ملزومات قوانین این دانشگاه است.

وی خاطر نشان کرد: البته شورا به موازات تلاش های فرهنگی از برخورد با هنجارشکنان حداقلی دانشجویی نیز غافل نبوده است، از این رو در فرم تعهدنامه انضباطی دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه کاشان این چنین تبیین شده که با توجه به اهمیت حفظ کرامت والای انسانی و شئونات دانشگاه، رعایت عفاف و حجاب اسلامی برای برادران و خواهران در محیط آموزشی و تمام فضاهای مرتبط از ملزمات قوانین دانشگاه است.

مسئول دبیرخانه شورای عفاف و حجاب دانشگاه کاشان گفت: بنابراین پوشیدن لباس های جلف و محرک و پوشش ها و زیورآلاتی که نمادی از فرهنگ ها و فرقه های انحرافی بوده و ظاهرشدن با سرو وضع نامناسب و منافی با شئونات دانشجویی و نیز آرایش مغایر با عرف محیط علمی، خلاف شئون و مقررات انضباطی دانشگاه کاشان است.

پوران تاکید کرد: طبق مصوبات شورای عفاف و حجاب دانشگاه، دانشجویان خاطی خصوصا بد پوشش، بعد از دو بار تذکر حضوری توسط همکاران انتظامات البته اگر این تذکرات مفید و مؤثر واقع نشود، به دبیرخانه عفاف و حجاب که زیرنظر معاونت فرهنگی دانشگاه است، بعنوان آخرین فرجه معرفی می شوند که دبیرخانه نیز بر اساس مصوبه شورا موظف است این افراد را به اساتید مشاور فرهنگی دانشکده مربوطه برای تذکر نهایی معرفی کند.

وی خاطر نشان کرد: پس از این مرحله در صورت تکرار خطا و عدم توجه دانشجو به تذکرات و مشاوره دلسوزانه استاد خویش، دانشجوی خاطی برای دریافت حکم انضباطی به شورای بدوی انضباطی دانشگاه معرفی می شود.

مسئول دبیرخانه شورای عفاف و حجاب دانشگاه کاشان افزود: علی‌رغم اطلاع‌رسانی و تدابیر اتخاذ شده، متاسفانه در سال های گذشته تعدادی از دانشجویان به دلیل ارتکاب تخلفات پوششی مشمول احکام انضباطی با درجات مختلف از جمله تذکر و توبیخ کتبی با درج در پرونده، محرومیت از برخی تسهیلات و محرومیت موقت از تحصیل شده‌اند، که متاسفانه آثار برخی از این احکام حتی پس از تحصیل در پرونده دانشجو باقی می‌ماند.

نظر شما