شناسهٔ خبر: 43615 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تأثیر تشکلهای دانشجویی در ارزیابی روسای واحدهای دانشگاه آزاد

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: در ارزیابی عملکرد روسای واحدهای این دانشگاه تعداد تاسیس و راه اندازی تشکل های دانشجویی تاثیر گذار است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  سید طه هاشمی در آیین آغاز فعالیت پارلمان دانشجویی دانشگاه آزاد در استان خراسان، اولین شرط مورد نیاز پارلمان و تشکل‌های دانشجویی را آزاداندیشی دانست و گفت: دانشجویان این پارلمان‌ها باید از آزادی مناسبی برخوردار باشند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به راه‌اندازی تشکل‌های مختلف و تاثیر آن در کارنامه مسئولان، گفت: هرچقدر تعداد تشکل‌های دانشجویی در واحدها بیشتر باشد، امتیاز بیشتری به روسای واحدها اختصاص داده می شود.

هاشمی با بیان اینکه دانشگاه آزاد از فعالیت‌های مختلف دانشجویی حمایت می‌کند، اضافه کرد: در حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه مقرر شد بودجه و امکانات تشکل‌ها تفاوتی با کانون‌های فرهنگی، هنری و غیره نداشته باشد.

وی با اشاره به موضع بی طرفانه دانشگاه آزاد نسبت به جریانات سیاسی با توجه به دستورات ریاست دانشگاه گفت: نباید هیچ تفاوتی در بودجه و امکانات برای دانشجویان با هر گرایش سیاسی باشد. در خصوص این موضوعات منطقی باید برخورد شده و سعه صدر داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: باید محیطی دوستانه و سالم ایجاد شود تا دانشجویان احساس کنند مسئولان دانشگاه به آنان احترام می‌گذارند؛ بنابراین دانشجویان نیز متقابلا این کار را انجام خواهند داد.

هاشمی درخصوص تشکیل پارلمان دانشجویی در این دانشگاه گفت: باید باور کنیم در قالب این‌گونه تشکل‌ها و در چارچوب مقررات و قوانین می‌توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به هجمه ها علیه دانشگاه آزاد تاکید کرد: برخی ترجیح می‌دهند متقاضیان ادامه تحصیل به کشورهای درجه دو و سه بروند اما در دانشگاه آزاد درس نخوانند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: کم کردن بار دولت در حالی که دانشگاه آزاد هیچ کمکی از دولت دریافت نمی‌کند، بزرگترین هدف این دانشگاه است. از هر جناحی که هستیم، باید نگاه ما به مصالح ملی باشد و احساسی تصمیم نگیریم.

نظر شما