شناسهٔ خبر: 43654 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«بازآفرینی واقعیت» برای یازدهمین بار /۲۷ قصه از ۲۷ نویسنده نامدار

کتاب« بازآفرینی واقعیت» مجموعه ای از آثار ۲۷ نویسنده معاصر ایرانی به انتخاب و حاشیه نگاری« محمدعلی سپانلو» به چاپ یازدهم رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ محمدعلی سپانلو متولد سال ۱۳۱۹ شاعر عاشقانه های تهران بود.او البته علاوه بر سرودن شعر مترجم نیز بود واثاری از نویسندگان مطرح دنیا چون کامو و سارتر را به فارسی برگردانده است.سپانلوی شاعر و فارغ التحصیل دارالفنون دانش آموخته حقوق بود از دانشگاه تهران،رشته ای که دور از فضای شعر و شاعری و لطافت های آن بود. او از کودکی به واسطه علاقه پدرش به ادبیات در فضایی رشد کرد که مدام داستان هالی شاهنامه را می شنید و سعدی می خواند.علاقه به ادبیات و نوشتن  از همان روزها در وجود او ریشه کرد.

آثار وی به زبان های هلندی،آلمانی،فرانسه،انگلیسی ترجمه و چاپ شده اند و او بدون شک یکی از بزرگ ترین نمایندگان ادبیات معاصر ایران در دنیا است ،شاید به واسطه کسب جوایز بین المللی و ضور در محافل ادبی دنیا.او جایزه شوالیه شعر فرانسه و جایزه شعر ماکس ژاکوب فرانسه را دریافت کرده است.

"نبض وطنم را می گیرم"،"رگبارها"،"ساعت امید"،"فیروزه در غبار"،"قایق سواری  در تهران"،"زمستان بلاتکلیف ما"،"هجوم"،"پاییز در بزرگراه" از جمله بعضی از آثار وی هستند.او در طول عمر خود بیش از ۶۰ اثر تالیف و ترجمه کرد و در بهار ۱۳۹۴ به دلیل عارضه ریوی  در تهران ؛ شهر آبا و اجدادی و زادگاه مورد علاقه اش درگذشت.

کتاب "بازآفرینی واقعیت"  با انتخاب و حاشیه نویسی محمد علی سپانلو چهره نمای گروهی از بهترین نویسندگان ایرانی و در حقیقت تماشایی تاریخی از پنجاه و اندی سال داستان نویسی جدید ایران است. نموداری است از تحولات اسلوب و اندیشه در آثار قصه نویسان برجسته ی فارسی. بیست و هفت قصه، با شکل جدیدی که خود حاصل تغییر اشکال سنتی قصه نویسی فارسی است و در پرتو آشنایی با پیشرفته ترین اشکال قصه ی کوتاه مغرب زمین، در قرن بیستم، پدید آمده است.

"بازآفرینی واقعیت" شامل آثاری است از ۲۷ نویسنده معاصر ایرانی مثل نویسندگانی چون صادق هدایت، بزرگ علوی، صادق چوبک، م.ا.به آذین، عبدالرحیم احمدی، سیمین دانشور، جلال آل احمد، ابراهیم گلستان، بهرام صادقی، تقی مدرسی، غلامحسین ساعدی، جمال میرصادقی، غ.داوود، اسلام کاظمیه، فریدون تنکابنی،امیرحسن چهل تن، نادر ابراهیمی، هوشنگ گلشیری، احمد محمود، ناصر تقوایی، محمود دولت آبادی، امین فقیری، جواد مجابی، احمد مسعودی، رضا دانشور، اسماعیل فصیح، امیرحسین روحی و ...

چاپ یازدهم این اثر در ۷۳۴ صفحه، با جلد سخت و به قیمت ۴۵۰۰۰ تومان در انتشارات نگاه چاپ و راهی بازار نشر شده است.

نظر شما