شناسهٔ خبر: 43672 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلمنامه‌ای که با وصیت نویسنده‌اش ناتمام نماند

نیل گیمن نویسنده رمان‌های علمی و تخیلی از اجرای وصیت‌نامه تری پرچت نویسنده انگلیسی و اتمام سه چهارم فیلمنامه مشترکش با این نویسنده خبر داد.

 

نیل گیمل و تری پرچت

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نیل گیمن نویسنده انگلیسی با اعلام این خبر که ۷۲ درصد فیلم‌نامه اقتباسی او از رمان مشترکش با تری پرچت به مرحله نهایی رسیده، گفت: به زودی بخش پایانی این فیلم نامه را در اختیار سازندگان آن قرار می‌دهم و کار را شروع می‌کنیم.

گیمن با اشاره به این مطلب به خبرنگار ایندیپندنت می‌گوید: این فیلم‌نامه اقتباسی قرار است در قالب یک سریال ۶ قسمتی و برای تلویزیون ساخته شود.

اما گیمن در این گفت و گوی کوتاه اطلاعاتی از تهیه‌کننده و عنوانی که قرار است برای این سریال اقتباسی در نظر بگیرند به مخاطبان خود ارائه نکرد.

این فیلم نامه بنا بود پیش از این با همکاری گیمن و پرچت و بر اساس رمان نشانه‌های خوب که به قلم این دو نویسنده نوشته شده، به رشته تحریر درآید اما مرگ تری پرچت موجب شد تا روند نگارش آن متوقف شود و نیل گیمن از نگارش آن منصرف شود. اما وصیت نامه پرچت مانع توقف نگارش این فیلم نامه شد.

تری پرچت برای گیمن نوشته بود: خیلی خوب می‌دانم که سرت شلوغ است و دلمشغولی‌های زیادی داری اما یکی از خوش بختی‌های من اشنایی و همکاری با توست. دوست دارم با شور و شوق زیاد کار را به سرانجام برسانی با همان انرژی خوبی که همیشه  از تو سراغ دارم.

پرچت در وصیت نامه‌اش از گیمن خواسته بود تا در صورت مرگش کار را نیمه کاره رها نکند و فیلم‌نامه را به سرانجام برساند. بنابراین گیمن کار را به دست گرفت و این روزها طی یک مراسم رسمی که برای یادبود سالگرد درگذشت تری پرچت برگزار شد از اتمام سه چهارم این فیلم نامه که برای یک سریال تلویزیونی نوشته شده خبر داد.

نویسنده کتاب های مرد معجزه گر و شب‌های بی‌پایان گفت بخش پایانی آن نیز به زودی به سرانجام می رسد. او گفت ۷۲ درصد کار نهایی شده و چیز زیادی تا پایان کار باقی نمانده است.

نظر شما