شناسهٔ خبر: 43677 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تدریس روش تحقیق تخصصی توسط احمد پاکتچی

کارگاه روش تحقیق تخصصی با رویکرد تحلیلی و حضور احمد پاکتچی برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛  پژوهشکده مطالعات قرآنی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با همکاری انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی کارگاه آموزشی «روش تحقیق تخصصی با رویکرد تحلیلی» را برگزار می‌ کند.

بنا بر این گزارش، در این کارگاه روش های گوناگون کیفی در حوزه های علوم انسانی به ویژه روش های مربوط به پژوهش متن و انگاره و بومی سازی آنها در حیطه مطالعات قرآنی معرفی می‌شود و در این مسیر از روش های متداول در علوم مرتبط مانند زبان شناسی ، نشانه شناسی، تاریخ،مطالعات ادیان و انسان شناسی استفاده خواهد شد.

هدف اصلی ایجاد توسعه روش شناختی در حیطه مطالعات قرآنی است. در حال حاضر انتظارات از نصوص دینی و عالمان مربوط به این رشته آن است که بتوان نیاز های مربوط به ابعاد مختلف زندگی روز از جمله شکوفایی علوم انسانی را با بهره گیری بیشینه از قرآن کریم و دیگر نصوص دنیا برآورده کرد و این مهم نیازمند توسعه روش شناسی است.

در ادامه این کارگاه که با تدریس احمد پاکتچی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود، روش تحقیق با رویکردتاریخی و روش تحقیق با رویکرد تطبیقی است.

 گفتنی است، علاقه مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی الکترونیکی http://www.ihcs.ac.ir مراجعه کنند.

 

نظر شما