شناسهٔ خبر: 43678 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سومین سالگرد پدر داستان نویسی انقلاب برگزار شد

سومین سالگرد امیرحسین فردی عصر دیروز با حضور شاعران، داستان نویسان، مدیران حوزه هنری و خانواده فردی برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ مراسم سومین سالگرد امیرحسین فردی، پدر داستان نویسی انقلاب اسلامی با حضور جمعی از شاعران و نویسندگان، مدیران حوزه هنری و خانواده فردی در سالنی که در حوزه هنری به نام امیرحسین فردی مزین شده است، برگزار شد.

در این مراسم، محمدرضا اصلان پور، از همکاران امیرحسین فردی گفت: از سال ۵۷ از هفت چنار به سینما جی آمدیم و ساکن شدیم من یکی از نمازگزاران مسجد جوادالائمه بودم، آن موقع هیچ وقت آقای فردی را ندیدم، آشنایی من با ایشان از طریق مجله کیهان بچه ها بود که از سال ۶۵ آغاز شد. فتاحی، مسئول داستان مجله بود اگر داستان دو صفحه ای به مجله می فرستادند آقای فردی ۱۰ صفحه جواب می نوشت و ارسال می کرد.

اصلان پور با اشاره به اینکه کیهان بچه ها زنده بود، بیان کرد: کیهان بچه ها از هر کسی کار قبول می کرد، صفحاتش مال همه بود و ملاک فقط کار بود.

وی خاطرنشان کرد: برخورد آقای فردی طوری بود که آدم حس می کرد آدم را دوست دارد رابطه اش در دفتر مجله طوری بود که همکاران به مخاطبان مجله احترام می گذاشتند و با آنها ارتباط داشتند.

این نویسنده یادآور شد: امیرحسین فردی هر کس را که می دید انگشت روی نقاط قوت و استعدادهای او می گذاشت و افراد را تشویق می کرد. او نقاب به چهره نداشت و خود خودش بود. همیشه فکر می کنم آیا ما توانسته ایم وظیفه خود را در قبال او انجام دهیم.

بر اساس این گزارش، محمدعلی قربانی، از شاگردان امیرحسین فردی در این مراسم اظهار داشت: از سال ۷۰ تا ۷۵ جلسات قصه نویسی داشتیم که در پشت بام مسجد جوادالائمه برپا می شد. امیرحسین فردی با سعه صدر حرف های بچه ها را گوش می داد و الان با خود می گویم که چه صبری داشته است.

قربانی با بیان اینکه هیچ وقت حرف تندی از آقای فردی نشنیدم، یادآور شد: آقای فردی پدرانه بچه های قصه نویس را راهنمایی می کرد همیشه خودم را شاگرد ایشان می دانم من جزو گروه کودک مسجد جوادالائمه بودم و در واقع جزو شاگرد شاگردان ایشان محسوب می شوم.

وی خاطرنشان کرد: آقای فردی نویسندگان بزرگی همچون رحماندوست را به مسجد جوادالائمه دعوت می کردند و این برای ما بچه ها بسیار جذاب و دوست داشتنی بود.

بر اساس این گزارش، احمدی از همکاران امیرحسین فردی بیان کرد: فردی را کسی می شناختم که در کنار احساس امنیت می کردم ۱۵ سال با او همکار بودم  و رفتارش را طبیعی دیدم کارهای ما را منصفانه قضاوت می کرد نگاه اخلاقی به اشخاص داشت و هرگز صدایش را بلند نمی کرد.

مصطفی جمشیدی، علیرضا قزوه، سعید بیابانی، دکتر یعقوب توکلی، موسی بیدج، دکتر محسن پرویز، محمد ناصری و مومنی شریف از جمله افرادی بودند که در سومین سالگرد امیرحسین فردی به سخنرانی پرداختند.

گفتنی است، فردی عصر پنجشنبه ۵ اردیبهشت سال ۹۲ دچار مشکل تنفسی شد و در راه انتقال به بیمارستان لقمان درگذشت. از فعالیت های او می توان به سردبیری و مدیرمسئولی کیهان بچه ها، مدیریت مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری، مسئولیت جشنواره انتخاب کتاب سال شهید غنی پور، مدیریت کارگاه قصه و رمان حوزه هنری اشاره کرد.

وی همچنین از موسسان کتابخانه مسجد جوادالائمه در سال ۵۳ بود.

نظر شما