شناسهٔ خبر: 43680 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره جهانی فجر به فستیوال‌های حرفه‌ای نزدیک شده/ فعلا قصد دارم در کشور خودم فیلم بسازم

آبیار گفت: سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر با نظم برگزار می شود و همه چیز روی اصول شده و به همین دلیل به استانداردهای جهانی نزدیک و شبیه به فستیوال های حرفه ای جهانی و درجه یک شده است طوری که من را به یاد جشنواره پوسان می اندازد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ «نرگس آبیار» کارگردان فیلم سینمایی «نفس» درباره جشنواره جهانی فیلم و فجر و مقایسه آن با دیگر جشنواره های بین المللیگفت: سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس چارسو با نظم برگزار می شود و همه چیز روی اصول شده و به همین دلیل به استانداردهای جهانی نزدیک و شبیه به فستیوال های حرفه ای جهانی و درجه یک شده است؛ طوری که من را به یاد جشنواره فیلم پوسان می اندازد.

وی خاطرنشان کرد: برخی فستیوال ها در جهان است که بیشتر شو برایشان مهم است و به همین دلیل از بازیگران و سوپراستارها دعوت می کنند و مهمانی و پارتی سهم زیادی از جشنواره دارد که به نظر من بیشتر خوش گذارنی است و کمتر کار حرفه ای در آن دیده می شود.

آبیار تصریح کرد: در واقع جشنواره فجر امسال شبیه به جشنواره های حرفه ای شده که قرار است کار انجام شود.

کارگردان فیلم سینمایی «نفس» در پاسخ به اینکه دستاورد این جشنواره برای ایران چه خواهد بود، گفت: وقتی جشنواره ای درست برگزار شود سبب ارتقای فرهنگ سینمایی یک کشور در سطح بین الملل خواهد شد و همچنین کسب تجربیات جدید و تعامل با کشورهای دیگر را سبب خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه دلیل آمدن به جشنواره جهانی فجر چه بوده؟ آیا با مترجم اختصاصی برای تعامل با دیگر فیلمسازان آمده اید یا  صحبت در مورد فیلم «نفس»، بیان کرد: برای هر دو مورد؛ هم اینکه فیلم «نفس» را در بازار فیلم فعال کنیم و هم با فیلمسازان دیگر تعامل داشته باشیم البته با مترجم بیشتر به منظور تعامل به این جشنواره آمده ایم.

آبیار در پایان در مورد تولید مشترک با دیگر کشورها نیز گفت: هنوز به این موضوع فکر نکرده ام چراکه قصد دارم فعلا در کشور خودم فیلم بسازم.

نظر شما