شناسهٔ خبر: 43694 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور «سمت» با ۲ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) امسال با ۲ هزار عنوان کتاب در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور می یابد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  سیمین هاشمی رئیس روابط عمومی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) با اعلام این خبر افزود: سازمان «سمت» با تمام آثار خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور می یابد که از این میان حدود ۱۰۰ عنوان کتاب چاپ اول و بیش از ۵۰۰ عنوان در سال ۹۴ تجدیدچاپ شده است.

وی درباره افزایش قیمت کتابهای چاپ اول و تجدید جاپ شده این سازمان گفت: قیمت کتابهای «سمت» مانند قبل یک دوم تا دو سوم قیمت کتابهای سایر ناشران است.

هاشمی گفت: سعی ما همیشه بر این بوده که با وجود افزایش قیمت کاغذ، خدمات نشر، تورم و ... قیمت کتابهایمان افزایش چندانی نداشته باشد تا دانشجویان و محققان بتوانند نیاز علمی خود را راحت‌تر و با دغدغه کمتر تأمین کنند.

وی درباره فضای اختصاص یافته به این سازمان در شهر آفتاب اشاره و بیان کرد: متأسفانه به رغم مراجعه‌کنندگان بسیار به غرفه «سمت» از قرار معلوم فضایی که امسال به «سمت» اختصاص داده شده، نسبت به سال گذشته بسیار کم است که امید داریم با همکاری دست‌اندکاران این مشکل برطرف شود تا بتوانیم به نحو مطلوب پذیرای مراجعان باشیم.

رئیس روابط عمومی «سمت» بر حضور سازمان مطالعه و تدوین (سمت) در فضای اجتماعی تأکید کرد و گفت: برنامه روابط عمومی «سمت» در این نمایشگاه، آسان‌سازی برقراری ارتباط با مخاطبان، دانشجویان و پژوهشگران از طریق معرفی صفحه و کانال «سمت» در اینستاگرام و تلگرام است.

وی گفت: مخاطبان ما در نمایشگاه کتاب تهران، می‌توانند با عضویت در این صفحات، اطلاعات مربوط به غرفه «سمت» و کتابها را دریافت کنند و از آخرین اخبار سازمان «سمت» مطلع شوند.

هاشمی افزود: آخرین فهرست انتشارات «سمت» هم اکنون بر روی سایت و در کانال تلگرام «سمت» قرار گرفته و مخاطبان می‌توانند پیش از مراجعه به نمایشگاه کتاب، کتابهای مورد نیاز و کدهای درخواستی خود را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که این امکان به ویژه برای کتابخانه‌ها و دانشگاهها که قصد خرید کلی دارند، بسیار مفید خواهد بود.

وی از امکان ارسال کتابها برای مشتریان با خریدهای کلی از غرفه «سمت» خبر داد و تصریح کرد: سازمان «سمت» با برنامه‌ریزی و هماهنگی داخلی این امکان را برای این مشتریان فراهم کرده است که سفارشات آنها را در نمایشگاه ثبت و از طریق پایانه‌های مسافربری مستقیم برای آنها که شهرستانی هستند ارسال کند.

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) اظهار داشت: به رغم قیمت اندک کتابها، «سمت» در نمایشگاه امسال با ۱۰ درصد تخفیف در خدمت مخاطبان است. همچنین در صورت افزایش فضای غرفه «سمت» در شهر آفتاب، برنامه‌های جانبی‌مان در نمایشگاه متعاقباً از طریق وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی «سمت» اعلام می‌شود.

نظر شما