شناسهٔ خبر: 43724 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گروه «لیمر» به فرانسه می‌رود/ رخ‌نمایی موسیقی ایران در اروپا

یک گروه موسیقی از بوشهر مرداد ماه امسال برای شركت در پنج جشنواره موسیقی مرتبط با آیین های بومی اقوام جهان عازم فرانسه می شود.

 

گروه لیمر

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  گروه موسیقی و آیین‌های بومی «لیمر» بوشهر به سرپرستی محمدرضا بلادی مرداد ماه امسال برای شركت در پنج جشنواره موسیقی مرتبط با آیین های بومی اقوام جهان عازم فرانسه می‌شود.

در این جشنواره که از دوم تا بیست و ششم مرداد ماه برگزار می شود هنرمندان و گروه هایی از کشورهای آرژانتین، بلاروس، ساحل عاج، فرانسه، اسپانیا، آمریكا، مكزیک، تاهیتی، تاتارستان حضور دارند.

گروه «لیمر» در حالی امسال تور اجراهای تابستانی خود را در فرانسه شروع می كند كه علاوه بر اجرای فرم های موسیقی آیینی معمول خود، در نظر دارد چندین ترانه جدید كه بر مبنای موسیقی و آیین های موسیقایی فرهنگ عامه بوشهر آهنگسازی و طراحی شده نیز به اجرا بگذارد. البته بخش اجراهای بومی این گروه منطبق بر آیین های موسیقایی بومی بوشهر است كه طی سالیان پیش موضوع پژوهش های محمدرضا بلادی بوده و در بخش آهنگسازی شده نیز مبنا و معیار برای وی همین پژوهش ها و شناختی است كه بر این اساس حاصل شده است.

محمدرضا بلادی سرپرست، رامتین مرادی بالف مستندساز و برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای مستند «رودخانه لیان»، علی براتی طراح حرکت گروه مشاوره و طراحی گروه «لیمر» را تشکیل می دهند. محمدرضا بلادی ،عبدالرضا اخلاقی، حسین كاوه، آرش نادی، میثم عبدالشیخی، محسن نوشزاد و محمود شاكر در بخش موسیقی و در بخش حرکت علی براتی، رامك فرخجسته، ندا سیاس، رضا راد، آرام خلخالی، سروش كریمی نژاد و زهرا ایزدی حضور دارند.

سرپرست گروه «لیمر» در حاشیه برگزاری جشنواره درباره موسیقی بوشهر سخنرانی خواهد کرد.

نظر شما