شناسهٔ خبر: 43743 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره فیلم فجر از جشنواره‌های کن فرانسه و فیلم ترکیه بهتر بود

غیدا جودی گفت: چون در خیلی از فستیوال های جهانی شرکت کرده ام، جشنواره فجر را خیلی خوب و منظم دیدم و این جشنواره حتی به نسبت جشنواره فیلم ترکیه و کن فرانسه خیلی بهتر برگزار شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ «غیدا جوردی» مدیر کمپانی لبنانی از بیروت که شخصاً برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره جشنواره جهانی فیلم فجر  گفت: به نظر من جشنواره فیلم فجر خیلی خوب بوده؛ خیلی منظم و روی برنامه برگزار شده و پیش می رود و از آن راضی هستم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: چون در خیلی از فستیوال های جهانی شرکت کرده ام، جشنواره فجر را خیلی خوب و منظم دیدم و این جشنواره حتی به نسبت جشنواره فیلم ترکیه و کن فرانسه خیلی بهتر برگزار شده است.

جوردی در ارزیابی سینمای ایران به شبستان گفت: به نظر من سینمای ایران یکی از بهترین سینماهای دنیا در بازیگری، فیلمسازی و تدوین است، البته من پخش کننده فیلم هستم و خیلی تخصصی نمی توانم در این مورد صحبت کنم.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا برای خوشامد ما این توصیف در مورد سینمای ایران را ارائه می دهید؟، گفت: چرا باید چنین کاری کنم؟ تصویری که افراد خارجی از داخل ایران دارند، متفاوت است و سوء تفاهماتی ایجاد می کند چراکه ایران کشوری تمیز است و مردمی مهربان دارند و واقعیت را می گویم و هیچ تعریفی دروغی نمی گویم. به عنوان یک بیننده عادی فیلم ها، سینمای ایران در کارگردانی، تدوین و بازیگران بیشتر از همه برای من متمایز است.

مدیر کمپانی لبنانی در پاسخ به اینکه آیا آثار سینمای ایران در شبکه خانگی و سریالهای تلویزیونی توسط مردم دیده می شوند و آنها را دوست دارند؟ توضیح داد: بله فیلم ها و سریال های ایرانی در لبنان پخش می شوند و به طبع هر فیلمی طرفداران خود را دارد. اما تا به حال در سینما هیچ وقت فیلم ایرانی ندیده ام چون هیچ تهیه کننده و سینمایی در بیروت فیلم های ایرانی را اکران نمی کنند.

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا فیلمی خریداری کرده یا خیر بیان کرد: لوح فشرده فیلم های «بچه های آسمان» و «محمد رسول الله» را خریده ام و وقتی به بیروت رفتم می بینم.

نظر شما