شناسهٔ خبر: 43745 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داستان‌هایی برای دوستداران موسیقی در کتاب«چه کسی موتسارت را کشت؟»

کتاب «چه کسی موتسارت را کشت؟» به قلم «ارنست ویلهلم هاینه» که حاوی داستان‌هایی برای دوستداران موسیقی است را انتشارت «ماهی» با ترجمه ی «علی اسدیان» منتشر کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛  کتاب«چه کسی موتسارت را کشت؟» مشتمل بر داستان هایی است که در واقع بیانگر حقایقی از زندگی موسیقی دانان مشهور و نام آشناست.

«ارنست ویلهلم هاینه» که تاکنون داستان های کوتاه فراوان و چند رمان به رشته ی تحریر دراورده در کتاب حاضر نکاتی از زندگی هنرمندان موردنظرش ارائه می دهد که به راستی سوال‌برانگیزند و در زندگی‌نامه‌های این هنرمندان هیچ اشاره‌ای به آن‌ها نشده است.

نویسنده در این کتاب تلاش می کند تا با اطلاعات دقیقی که به خواننده عرضه می کند او را به پرسش وادارد. پرسش هایی چون؛ به راستی چه کسی موتسارت را کشت؟ یا این که پاگانینی آن شش سال نامعلوم را کجا به سر برده است و پرسش هایی از این دست که نویسنده به آن ها پاسخی نمی دهد وآن را برعهده ی خواننده می گذارد.

عناوین  و موضوعات کتاب حاضر که همگی به صورت سوال می باشند عبارت اند از: «چه كسی موتسارت را كشت؟»، «چه كسی سر از بدن هایدن جدا كرد؟»، «چرا پاگانینی سكوت كرد؟»، «چه كسی چایكوفسكی را به دامان مرگ كشاند؟»، «چه كسی به هكتور برلیوز كمك كرد؟» و «چه‌گونه دانكن خفه شد؟».

«ارنست ویلهلم هاینه»در ژانویه ی سال ۱۹۰ در برلین دیده به جهاد گشود. وی در رشته ی تاریخ ادبیات آلمانی و معماری مشغول به تحصیل شده و در همین دوره سرپرستی یک ساله ی عملیات ساختمانی در شهر آنکارا به او پیشنهاد شده و پس از گذراندن این دوره او مهندس ساختمان شد و بعدها باستان شناس و نویسنده...

داستان های هاینه اکثرا جنبه ی انتقادی دارند و گاهی عجیب و غریب و مبهم به نظر می آیند، اما به نوعی غافلگیر کننده و شگفت انگیزند. هنر این نویسنده در این است که در نوشته هایش ، با چند جمله به نقطه ی عطف رسیده و خواننده را شگفت زده می کند.

گفتنی است کتاب حاضر را انتشارت ماهی در قطع رقعی و ۱۵۲ صفحه و بهای سیزده هزار تومان چاپ و روانه ی بازار کتاب کرده است.

نظر شما