شناسهٔ خبر: 43749 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۵۱ هزار نفر برای ارزیابی تخصصی کنکور دکتری معرفی شدند

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: بیش از ۵۱ هزار نفر به عنوان واجد شرایط دارای حد نصاب بهه مرحله ارزیابی تخصصی آزمون دکتری ۹۵ به دانشگاه ها معرفی شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی  افزود: ۱۲۷ هزار و ۷۲۴ داوطلب در جلسه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۵ حاضر بودند که برای تمامی حاضرین در جلسه آزمون کارنامه صادر شد.

وی افزود: کارنامه تمامی داوطلبان کنکور دکتری روز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه منتشر شده است و به همراه آن دفترچه راهنما انتخاب کدرشته محل منتشر شد.

توکلی خاطرنشان کرد: از میان ۱۲۷ هزار و ۷۲۴ نفر، تعداد ۱۲۲ هزار و ۹۳۶ داوطلب دارای نمره کل تراز نهایی مثبت (یک و بالاتر) بوده و تعداد ۴ هزار و ۷۸۸ نفر دارای نمره کل تراز نهایی کمتر از یک بودند.

وی یادآور شد: از تعداد ۱۲۲ هزار و ۹۳۶ داوطلب که دارای نمره کل تراز نهایی مثبت (یک و بالاتر) بودند و برابر ضوابط به آنها اجازه انتخاب رشته داده شده بود، تعداد ۱۰۹ هزار و ۳۱۲ داوطلب برابر ضوابط حداکثر ۵۰ کد رشته محل را از میان کد رشته محل های خود انتخاب کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتیجه بررسی وضعیت داوطلبان در کد رشته محل های انتخابی با توجه به حد نصاب اعلام شده دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه تعداد ۱۰۹ هزار و ۳۱۲ داوطلب روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه بر روی سایت سنجش قرار گرفت.

وی افزود: از میان این تعداد با توجه به نمره حد نصاب اعلام شده از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، اسامی تعداد ۵۱ هزار و ۶۴۱ نفر به عنوان معرفی شدگان در یک یا چند کد رشته محل برای شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی کدرشته محل های مذکور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مربوط، اعلام شده است.

توکلی گفت: این افراد معرفی شده باید به همراه داشتن مدارک لازم طبق برنامه زمانی اعلامی توسط دانشگاهها در مراحل ارزیابی تخصصی شرکت کنند.

وی یادآور شد: البته اطلاعیه زمانی هر یک دانشگاه ها از بعدازظهر پنجشنبه ۹ اردیببهشت ماه ۹۵ بر روی سایت سنجش قرار داده شده و علاوه بر آن هر یک از دانشگاهها نیز نسبت به درج اطلاعات لازم و مورد نیاز برای داوطلبان دکتری اقدام کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: بدیهی است فقط داوطلبانی می توانند به منظور ارزیابی تخصصی به دانشگاه ها مراجعه کنند که کد رشته مربوطه را انتخاب کرده و حد نصاب علمی لازم در آن کد رشته را کسب کرده اند. افراد دیگری که در آن کد رشته حدنصاب دانشگاه را کسب نکرده اند از مراجعه به دانشگاهها خودداری کنند. 

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش در دوره دکتری سال ۹۵ پس از اصلاحات دفترچه انتخاب رشته، گفت:ظرفیت پذیرش ۱۳ هزار و ۲۳۰ نفر است که از این میان ۸ هزار و ۳۸۸ نفر در دوره روزانه، یک هزار و ۹۸۲ نفر در نوبت دوم یا شبانه، ۳۳۲ نفر در دانشگاه پیام نور، ۳۱۲ نفر در دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی، ۲ هزار و ۱۳ نفر در پردیس ها و ۲۰۳ نفر برای اعزام خارج پذیرفته می شوند.

نظر شما