شناسهٔ خبر: 43754 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزارت علوم دانشگاهها را به ارتباط با خارج تشویق می‌کند

معاون آموزشی وزارت علوم از ارائه شاخص های تشویقی به دانشگاهها برای ارتباط با دانشگاههای خارجی خبر داد و گفت: دانشگاههای سطح یک می توانند دوره های مشترک با خارج را برگزار کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر مجتبی شریعتی نیاسر درباره تغییراتی در روند پذیرش دانشجو در پردیس های پولی دانشگاه ها گفت: هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده است و موضوع در دست بررسی است. پیشنهاداتی مطرح شده ولی در سطح کارشناسی قرار دارد. هر زمان به جمع بندی رسید اعلام می شود.

شریعتی نیاسر درباره تغییرات احتمالی در نظام پذیرش پردیس های خودگردان و بین الملل گفت: در کل نظام آموزش عالی در بخش های مختلف نیازمند بازنگری هستیم که پردیس ها تنها یکی از بخش های آموزشی است.

معاون آموزشی وزارت علوم درباره تفاهم نامه با دانشگاه های خارجی، پس از برجام چه اتفاقی می افتد، گفت: دانشگاه های وزارت علوم به خصوص دانشگاه های سطح یک مستقیم می توانند با دانشگاه های خارجی وارد تعامل شوند، دوره های مشترک را تعریف کنند و روابط بین الملل خود را توسعه دهند.

وی افزود: دانشگاه های غیر سطح یک نیز می توانند با مجوز و هماهنگی وزارت علوم می توانند به این عرصه وارد شوند.

معاون وزیر علوم یادآور شد: برای توسعه تعاملات بین المللی به طور حتم شاخص های تشویقی را اعلام خواهیم کرد و زمینه هایی را فراهم می کنیم که دانشگاه های ما ترغیب شوند تا قابلیت های خود را به دنیا معرفی کنند و از توانمندی کشورهای پیشرفته برای اعتلای آموزش عالی بهره بگیرند.

وی درباره آمایش آموزش عالی گفت: ما منتظر هستیم که آمایش آموزش عالی از سوی رئیس جمهور ابلاغ شود.

شریعتی نیاسر درباره ادغام برخی مراکز در آمایش آموزش عالی گفت: یکی از محورهای آمایش ساماندهی مراکز آموزش عالی است. این ساماندهی فعلا صورت مسئله به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و جزئیات و نحوه اجرا در دست بررسی رسید و پس از جمع بندی قطعی، اعلام می شود.

وی افزود: کمیته های اجرایی را برای اجرای بخش های مختلف آمایش آموزش عالی پیش بینی و ساز و کار اجرایی آن را تعیین می کنیم.

نظر شما