شناسهٔ خبر: 43758 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کنفرانس بین‌المللی مطالعات تمدن اسلامی در مالزی برگزار می‌شود

كنفرانس بین‌المللی مطالعات تمدن اسلامی ۱۸ و ۱۹ ارديبهشت‌ماه در هتل پوترا كوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کنفرانس بین‌المللی مطالعات تمدن اسلامی در مالزی برگزار می‌شود.

اين كنفرانس با موضوع «دیدگاه‌های اسلام و چالش‌های محلی و جهانی» طي روزهاي ۱۸ و ۱۹ ارديبهشت‌ماه برابر با (۷ و ۸ ماه مي) به همت وزارت توريسم مالزي و zes rokman resources در هتل پوترا كوالالامپور برگزار مي‌شود.

اين رويداد فرهنگي در راستاي سوء تفاهم و تصور اشتباه و اسلام‌هراسی‌های اخیر، برگزار مي‌شود كه برای درک معنای واقعی اسلام و تبلیغ آموزه اصیل آن ضروري است دانشمندان اسلامی نسبت به گفت‌وگو و بحث در خصوص چالش‌های محلی و جهانی و دیدگاه‌های اسلام به بحث و تبادل نظر بپردازند.

همچنين، گستردگی و تنوع حوزه‌های تحقیقاتی مربوط به مطالعات و تمدن اسلامی از اهمیت این رشته شهادت می‌دهد؛ به ویژه هنگامی که حوزه مطالعاتی شامل بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان باشد.

در این کنفرانس دانشمندان و محققان علوم اسلامی مقالات خود را در حوزه‌هایي چون «مطالعات اسلامی»، «تمدن اسلامی»، «اسلام معاصر و مسئله مسلمانان»، «روابط غیر مسلمان»، «تنوع در اسلام»، «افراط گرایی و تروریسم»، «فقه و مسائل زیست محیطی»، «جهانی شدن»، «یکپارچه سازی دانش»، «تاریخ روشنفکری»، «روابط ادیان» و «اسلام و اصالت» ارائه مي‌كنند.

«اسلام و توسعه»، «اسلام و علم»، «اسلام و عمل کسب و کار»، «اسلام و فرهنگ»، «اسلام و دموکراسی»، «اسلام و آموزش و پرورش»، «اسلام و روابط جنسیتی»، «اسلام و آموزش عالی»، «اسلام و علوم انسانی»، «اسلام و روابط بین‌الملل»، «اسلام و مدیریت اسلام و بلایای طبیعی»، «اسلام و چالش پلورالیسم»، «اسلام در رسانه‌ها»، «اسلام؛ هنر، علوم و فرهنگ»، «اسلام؛ تاریخ و مذهب اسلام»، «قانون و سیاست» و «حل اختلاف جایگزین اسلامی» از ديگر مقالات اين كنفرانس به شمار مي‌رود.

در بخشي ديگر اين اين رويداد فرهنگي، مقالاتي چون «هنر و معماری اسلامی»، «نجوم اسلامی»، «بانکداری اسلامی»، «مقایسه قانون بازرگانی اسلامی»، «اقتصاد اسلامی و امور مالی»، «اخلاق اسلامی و حکومت»، «فمینیسم اسلامی»، «جنسیت و تمایلات جنسی در مطالعات فقه اسلامی»، «طب اسلامی»، «معاملات اسلامی و مالی اسلامی»، «حقوق بشر اسلامی»، «مقاصد الشریعه»، «مطالعات قرون وسطی و مدرن»، «مسلمان به عنوان گروه اقلیت»، «ازدواج و خانواده مسلمان»، «مباحث تغذیه‌ای بیوتکنولوژی و فلسفه و تمدن اسلامی» ارائه مي‌شود.

نظر شما