شناسهٔ خبر: 43775 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چرا نامی از تشکل‌های نشر در پوستر نمایشگاه کتاب نیست؟

دبیر اتحادیه ناشران و کتاب­فروشان تهران از اینکه نامی از تشکل‌های نشر در پوستر نمایشگاه کتاب بُرده نشده، انتقاد کرد و گفت: این مسئله با تاکیدهای مسئولان ارشاد درواسپاری امور منطبق نیست.

 

پوستر

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدمهدی فخری‌زاده دبیر اتحادیه ناشران و کتاب­فروشان تهران از اینکه به‌رغم تاکید مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واسپاری امور نمایشگاه کتاب به تشکل‌های نشر، نامی از آنها در پوستر نمایشگاه بیست و نهم دیده نمی‌شود، انتقاد کرد.

 

وی گفت: متأسفانه علی­‌رغم اینکه تمام زحمات برگزاری نمایشگاه اعم از برنامه­‌ریزی، تخصیص غرفه، نظارت­‌های سخت‌­افزاری، اداره، مسئولیت و... بر عهده تشکل­‌های نشر به‌­ویژه اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گذاشته شده است، در پوستر اصلی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌­المللی کتاب تهران، هیچ نامی از این اتحادیه و یا تشکل دیگری برده نشده و درست برعکس، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی به‌عنوان مجری نمایشگاه معرفی شده است.

دبیر اتحادیه ناشران و کتاب­فروشان تهران در ادامه افزود: هنوز معلوم نشده موضوع واسپاری انجام و ادارۀ نمایشگاه به صاحب اصلی آن یعنی اتحادیه و تشکل­‌های نشر تا کجا اجرایی شده است و متأسفانه به نظر می­‌رسد نیروهایی در بدنۀ معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقابل این واسپاری مقاومت می­‌کنند. قرار دادن نام اتحادیه و همراهانش در پوستر رسمی نمایشگاه کمتری کاری بود که از سوی مسئولین باید رعایت می‌­شد.

فخری‌­زاده همچنین گفت: در دیداری که دو روز پیش از نمایشگاه بین‌­المللی در شهر آفتاب داشتیم، معلوم شد که سایت TIBF متعلق به موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، بدون هماهنگی با کمیته ناشران داخلی روز دهم اردیبهشت را برای واگذاری غرفه‌­ها اعلام کرده و علی­رغم تذکر مدیر کمیته ناشران داخلی، همچنان این تاریخ روی سایت مانده و تعداد زیادی از ناشران با مراجعه به نمایندگان تشکل‌­ها، غرفه‌­های خود را طلب می­‌کردند، که نهایتاً دست خالی برگشتند.

نظر شما