شناسهٔ خبر: 43799 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خیابان ۶۴ یوسف‌آباد به نام زنده‌یاد آئینه‌وند نامگذاری شد

آیین پلاک‌کوبی خیابان ۶۴ یوسف آباد به نام زنده‌یاد صادق آئینه‌وند، یکشنبه ۱۲ اردیبهشت و همزمان با روز معلم با حضور چهره‌های علمی و دانشگاهی، مدیران شهری و خانواده آن زنده‌یاد د در محل پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

 

خیابان 64 یوسف‌آباد به نام زنده‌یاد آئینه‌وند نامگذاری شد/ انتقال اندیشه مشاهیر ایران به نسل‌ آینده

 

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  احمد مسجدجامعی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این مراسم که در مرکز پژوهش‌های علوم انسانی برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های منطقه ۶ که بیشترین افراد تحصیل کرده را داراست گفت: این نامگذاری با درخواست پژوهشکده علوم انسانی و پیگیری‌های صورت گرفته توسط شهرداری منطقه ۶ و تصویب شورای اسلامی شهر تهران صورت گرفت و خوشحالیم که در این روز که به نام روز معلم نامیده شده و در سالگرد فقدان این چهره ماندگار، خیابان ۶۴ یوسف آباد به نام این چهره ماندگار تاریخ اسلام نامگذاری شد.

وی با اشاره به نامگذاری خیابانی به نام دکتر فرهنگی و شهید گاگیک طومانیان از شهدای ارامنه در سال گذشته از اهتمام شهرداری منطقه ۶ و پیگیری‌های ویژه بابائی برای نامگذاری خیابانی به نام مشاهیر در سطح این منطقه قدردانی کرد.

احمد مسجد‌جامعی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های دکتر آئینه‌وند و پایه‌گذاری مباحث تاریخی و تحلیلی اسلام، فقدان وی در اوج پختگی را ضربه جبران‌ناپذیری به جامعه علمی و پژوهشگران تاریخ اسلام دانست و افزود: حرکت ویژه‌ای که وی با علامه محمدرضا حکیمی در پژوهش پیرامون شاعران بزرگ تاریخ تشیع پایه‌گذاری کرد، نسلی از شاعران حماسی را تربیت کرد.

در ادامه این برنامه مجتبی شاکری، رییس کمیسیون نامگذاری اماکن و معابر شورای شهر با اشاره به ابعاد وجودی شخصیت زنده‌یاد آئینه‌وند بیان کرد: خاطرات و اندیشه مشاهیر بایستی به نسل‌های بعدی منتقل شود و این نامگذاری‌ها می‌تواند به این امر کمک کند. وی همچنین از آمادگی شورای شهر تهران برایاعطای جایزه کتاب سال تاریخ اسلام به نام دکتر صادق آئینه وند خبر داد.

همچنین عظیم بابائی، شهردار منطقه ۶ با بیان ضرورت اهمیت تکریم چهره‌های ماندگارعلمی کشور گفت : نامگذاری‌ها در شهر با هویت آن رابطه دارند. هویت منطقه ۶، هویتی علمی و دانشگاهی است و این مسئله بایستی در نامگذاری‌های معابر شهری نیز ظهور و بروز یابد.

وی با بیان اینکه در این سال‌ها برخی معابر شهری به نام ورزشکاران و هنرمندان نامی کشور تغییر یافته است، اظهار کرد: ضرورت دارد در این مسئله توجه بیشتری به مفاخر و مشاهیر ادبی، فرهنگی و علمی کشور  شود.

دکترصادق آئینه‌وند دانش‌آموخته دکترای تاریخ اسلام از دانشگاه القدیس یوسف لبنان، استاد دانشگاه تربیت مدرس و رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بود. از او حدود ۱۰۰ مقاله و ۳۳ ترجمه و تالیف به یادگار مانده است. وی پس از تحمل یک دوره بیماری سال گذشته (۱۷ اردیبهشت) دارفانی را وداع گفت.

نظر شما