شناسهٔ خبر: 43822 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کاهش فروش صنعت نشر آمریکا در سال ۲۰۱۵/ فروش کتاب مذهبی بالا رفت

آمار فروش صنعت نشر آمریکا در سال ۲۰۱۵، حاکی از کاهشی ۲.۶ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۴ است.

 

صنعت نشر

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در حالی که آمار کلی فروش صنعت نشر آمریکا با کاهشی ۲.۶ درصدی روبه رو شده، فروش کتا‌ب‌های بزرگسالان و کتاب‌‌های مذهبی افزایش یافته است. این در حالی است که فروش کتاب الکترونیک نیز کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است.  

بر مبنای گزارشی که اتحادیه ناشران آمریکا منتشر کرده، آمار فروش ناشران آمریکا در سال ۲۰۱۵ در مقایسه با سال ۲۰۱۴ چنین کاهشی را تجربه کرده است. از نظر درآمدی میزان فروش از ۱۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون دلار به ۱۵ میلیارد و ۴۱۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

این گزارش از محاسبه فروش و آمار ارایه شده توسط ۱۲۰۵ ناشر به اتحادیه ناشران تهیه شده است.

در این آمار تنها دو بخش از ۷ زیرمجموعه صنعت نشر شاهد افزایش فروش بوده است که شامل رشد ۲.۲ درصدی در بخش کتاب بزرگسالان و فروش ۴ میلیارد و ۹۴۰ میلیون دلاری است و در بخش کتاب‌های مذهبی نیز رشدی ۱.۲ درصدی مشاهده شده و آمار فروش در این بخش ۵۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بوده است.

ضعیف‌ترین بخش فروش در صنعت نشر آمریکا در زیرمجموعه کتاب‌های آموزشی سطح بالا مشاهده می‌شود که از ۷.۲ درصد به ۴.۱ درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که آمار فروش کتاب در بخش کودکان و نوجوانان نیز شاهد کاهش قابل توجهی است و ۳.۲ درصد کاهش را تجربه کرده است. میزان فروش در این بخش در سال ۲۰۱۵ برابر با یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار بوده است.

آمار فروش انتشارات دانشگاهی نیز ۳.۱ درصد کاهش داشته و کتاب‌های تخصصی نیز ۰.۸ درصد فروش را تجربه کرده‌اند.

در بخش کتاب‌های بزرگسالان که شاهد رشد بوده بیشترین فروش در بخش دانلود کتاب‌های شنیداری مشاهده شده و میزان فروش با رشد ۳۸.۹ درصدی برابر با ۲۰۵.۶ میلیون دلار بوده است. در عین حال اقبال زیاد به خریدن کتاب‌‌های رنگ کردن نقاشی برای بزرگسالان که همچنان در سال ۲۰۱۵ ادامه داشت، موجب شد تا با رشد ۱۶.۲ درصدی، مبلغی برابر یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار فروش در این بخش ثبت شود. به همین دلیل با وجود این که دیگر کتاب‌های بخش بزرگسال با کاهش روبه رو شده، اما در مجموع این بخش افزایش فروش را تجربه کرده است. در این میان کاهش قابل توجه در بخش فروش کتاب الکترونیک مشاهده شده که با کاهش ۹.۵ درصدی روبه رو شده است. بازار بزرگ کتاب‌های جلد کاغذی نیز کاهش ۷.۳ درصدی را ثبت کرده است. کتاب‌های شنیداری غیرالکترونیک کاهشی ۵.۷ درصدی و کتاب‌های جلد سخت نیز کاهشی ۰.۵ درصدی را ثبت کرده است.

در بخش کتاب‌های کودک و نوجوان بیشترین کاهش در بخش الکترونیک ایجاد شده و بازار در مقایسه با سال پیش، شاهد سقوطی ۴۳.۳ درصدی بوده است. رشد ۱۲.۶ درصدی کتاب‌های افست و رشد ۹.۵ درصدی کتاب‌های جلد کاغذی در این بخش موجب شده میزان فاهش کاهش فروش کتاب‌های الکترونیک کودکان تاحدودی جبران شود.  

از مجموع این آمار می‌توان دریافت آمار فروش کتاب‌های الکترونیک در هر دو بخش بزرگسال و کودک کاهش یافته و در مجموع بازار کتاب الکترونیک کاهشی ۱.۴ درصدی را تجربه کرده است.

در عین حال بازار فروش کلی کتاب‌های شنیداری در دو بخش دانلود کتاب شنیداری یا خرید فیزیکی آن، رشدی ۱۵.۶ درصدی را تجربه کرده است.

نظر شما