شناسهٔ خبر: 43847 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کیوان ساکت دو کتاب در زمینه موسیقی ایرانی را به شهر آفتاب می‌آورد

کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده، امسال با دو کتاب «پانزده چهارمضراب مقدماتی» و «گزیده ردیف کاربردی موسیقی ملی ایران» در نمایشگاه در شهر آفتاب حضور می‌یابد.

 

 

کیوان ساکت دو کتاب در زمینه موسیقی ایرانی را به شهر آفتاب می‌آورد

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی گفت: دو عنوان کتاب را برای نمایشگاه امسال آماده کرده‌ام. البته این دو کتاب در مراحل پایانی چاپ قرار دارند و پیش‌بینی می‌کنم به نمایشگاه برسند. «پانزده چهارمضراب مقدماتی» و «گزیده ردیف کاربردی موسیقی ملی ایران» نام دو کتابی است که آماده انتشار کرده‌ام و قرار است در نمایشگاه کتاب منتشر شود. امیدوارم با توجه به ترافیک کاری نشرها و چاپخانه‌های مختلف ترافیک کاری زیادی را تحمل می‌کنند.

وی در ادامه به موضوع هرکدام از کتاب‌هایی که در نمایشگاه کتاب امسال منتشر خواهد شد اشاره کرد و افزود: کتاب اول یعنی «پانزده چهارمضراب مقدماتی» 24صفحه دارد و شامل چهارمضراب‌های دوره مقدماتی موسیقی ایرانی است. کتاب دوم «گزیده ردیف کاربردی موسیقی ملی ایران» حجمی در حدود 160صفحه دارد و برگزیده تمام ردیف­‌های موسیقی دستگاهی ایران را شامل می‌شود. این کتاب آنالیز، تجزیه‌وتحلیل، وسعت صوتی و علائم را در موسیقی ایرانی مورد بررسی قرار داده است.

کیوان ساکت در پایان گفت: شخصاً مسئولیت انتشار دو کتابم را به عهده گرفته‌ام و قرار است هرکدام از این دو عنوان در سه هزار جلد به چاپ برسد.

نظر شما