شناسهٔ خبر: 43879 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

چنگیزخان سازندگان جهان ایرانی- اسلامی

چنگیز نویسنده در این نگاه جدیدش به این چهره‌ی شگفت تاریخ، تاکید می‌ورزد که تاثیر سازنده‌ی چنگیزخان بر جهان اسلام، صرف‌نظر از انهدام و کشتارها، نیز چشمگیر است.

چنگیزخان

سازندگان جهان ایرانی- اسلامی

میکال بیران

مترجم: مانی صالحی‌علامه

ناشر: نامک

تعداد صفحات: ۲۷۱ صفحه

قیمت: ۱۷۵۰۰ تومان

 

 

چنگیز خان شاید اثرگذارترین مرد هزاره‌ی دوم بود. گرچه اغلب او را فردی خونریز، غارتگر و دشمن بزرگ اسلام دانسته‌اند، تاثیر تعیین‌کننده‌اش بر جهان اسلام را نمی‌شود انکار کرد.

نویسنده در این نگاه جدیدش به این چهره‌ی شگفت تاریخ، تاکید می‌ورزد که تاثیر سازنده‌ی چنگیزخان بر جهان اسلام، صرف‌نظر از انهدام و کشتارها، نیز چشمگیر است. نویسنده با نگاهی دقیق به زندگی اولیه‌ی چنگیز و جهان‌گشایی او، و قدرت پایدار بازماندگان او، نشان می‌دهد که چگونه چنگیز و جانشینانش به رونق تجارت جهانی، مبادلات فرهنگی و علمی کمک کند و نوع جدیدی از مشروعیت و قانون پدید آوردند و بدین وسیله نقشه‌ی قومی جدیدی د اوراسیا پدید ساختند.

این کتاب دارای شش بخش است که عناوین آنها به ترتیب عبارت است از: «آسیا، استپ و جهان اسلام در آستانه‌ی ورود مغول‌ها»، «مغولستان تموچین»، «فتح جهان: چگونه این کار را کرد؟»، «میراث چنگیزیان در جهان اسلام»، «از ملعون به پدر محترم و برعکس: تصویر متغیر چنگیز در ..»، «به خود اختصاص دادن چنگیز: رویکردی تطبیقی».

نظر شما