شناسهٔ خبر: 43880 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه ها به ثبت نام ایثارگران بدون دریافت وجه ملزم شدند

آیین نامه اجرایی تبصره ماده (۶۶) قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و بر اساس آن دانشگاهها ملزم شدند بدون دریافت وجه نسبت به ثبت نام و اخذ امتحانات مشمولین اقدام کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  آیین نامه اجرایی مصوبه هیات وزیران درباره پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان آموزش پزشکی و به استناد تبصره ماده (۶۶) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران- مصوب ۱۳۹۱ به دانشگاه ها ابلاغ شد.

آیین نامه اجرایی تبصره ماده (۶۶) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

ماده ۱- در آیین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند:

الف- دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی: موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیر دولتی، پیام نور، شبانه دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی شهریه بگیر ایرانی مستقر در داخل کشور مورد تأیید وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

ب- مشمولین: دانشجویان شاهد و ایثارگر شامل همسر و فرزندان شهدا، جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنها، آزادگان و همسر و فرزندان آنان که در یکی از مقاطع تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

پ- بنیاد: بنیاد شهید و امور ایثارگران

ماده۲- دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی موظفند با رعایت مفاد این آیین نامه در هر نیمسال تحصیلی نسبت به ثبت نام و اخذ امتحانات مشمولین بدون دریافت وجه اقدام کنند. بنیاد موظف است نسبت به تأمین و پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه شهریه تحصیلی کلیه مشمولین در وجه دانشگاه ها و مؤسسات مذکور اقدام کند.

تبصره- دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ملزم به انجام و حل و فصل تعاملات مالی بین خود و بنیاد در حدود خدمات قابل ارایه در این آیین نامه هستند. به گونه ای که در هیچ یک از مراحل و فرآیند تحصیل شامل ثبت نام، اخذ امتحانات، فارغ التحصیلی و دریافت گواهی و مدرک تحصیلی مانعی برای دانشجو ایجاد نشود.

نظر شما