شناسهٔ خبر: 43916 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جای آثار امام سجاد(ع) در دروس حوزه و دانشگاه خالی است

یکی از استادان سطوح عالی حوزه علمیه قم پیشنهاد کرد که آثار امام سجاد(ع) که مملو از پیام‌های عرفانی و اخلاقی است جزو دروس حوزه و دانشگاه قرار گیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛آیت‌الله هادی عباسی خراسانی با اشاره به نزدیک بودن سالروز میلاد امام زین العابدین(ع) اظهار کرد: امام سجاد(ع) امامت و ولایت را از گودی قتلگاه به جهان منتشر کردند و پس از جریان کربلا دو اقدام مهم عبادت و گریه بر شهیدان را نهادینه کردند.

به گفته این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، کتاب صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) شامل مجموعه‌ای از ۷۵ دعا و نیایش، یکی از مهم‌ترین آثار ایشان است که این کتاب و نهج البلاغه، در کنار قرآن مطرح می شود.

آیت‌الله عباسی خراسانی، رساله حقوق، صلوات و مناجات شعبانیه، دعای ابوحمزه ثمالی، مناجات خمس عشر و... را از دیگر آثار امام زین العابدین(ع) برشمرد و گفت: این معارف مملو از پیام های اخلاقی و عرفانی است، بنابراین آثار مهم امام سجاد(ع) باید جزو دروس حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها قرار گیرد.

وی گفت: امیدواریم بهترین متون معرفتی در آثار امام سجاد(ع) در مراکز علمی و رسانه‌های جمعی جای بررسی و نشر بیشتر داشته باشند تا جاهلیت مدرن با فرمایشات امام سجاد(ع) از بین برود.

نظر شما