شناسهٔ خبر: 43917 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولویت جذب اعضای هیات علمی در دانشگاههای دولتی و غیرانتفاعی

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: برنامه جذب به ویژه برای دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی تغییر نمی کند و با توجه به ازدیاد فارغ التحصیلان دکتری، اولویت جذب با آنها خواهد بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پانزدهمین نشست مسئولان دفاتر تحقیق استانی سراسر کشور با حضور حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، در دانشگاه ایلام برگزار شد.

حجت الاسلام رضوان طلب درجمع مسئولان دفاتر تحقیق استانی سراسر کشور به فراخوان مربوط به بورسیه ها در اردیبهشت ماه هر سال اشاره کرد و گفت: ثبت نام متقاضیان (دانشجویان دکتری) برای جذب به صورت بورسیه به تعداد سهميه داده شده در اردیبهشت ۹۵ به زودی اعلام می شود.

وی افزود: درحال حاضر دانشگاه‌ها مشغول اعلام نیازهای خود به مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم هستند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بعد از اعلام نیاز دانشگاه‌ها، اداره کل بورس سازمان امور دانشجویان و مرکز نظارت آموزش عالی نیازهای اعلام شده را بررسی و بعد از طی فرایندی، آنها را منطبق با قوانین، مقررات و نیازهای موجود، اصلاح کرده و نیازهای اصلی را مشخص می کنند.

وی به نسبت دانشجو به استاد در کشور اشاره کرد و گفت: این نسبت هم اکنون ۱به ۲۴ است که باید برای رسیدن به ایده‌آل آن که ۱ به ۱۳ در سطح بين المللی است تلاش کنیم و تا رسیدن به این نسبت همواره نیازمند به جذب هیات علمی هستیم.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در ادامه تصریح کرد: برنامه جذب خصوصا برای دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی تغییر نمی کند و با توجه به ازدیاد فارغ التحصیلان دکتری، اولویت جذب با آنها خواهد بود.

وی با اشاره به وظیفه خطیر مرکز جذب وزارت علوم و با بیان اینکه باید امانتی را که بر عهده ما سپرده شده است، با بی طرفی کامل حفظ کنیم، افزود: ما به هیچ جناحی وابسته نیستیم و تنها جهت گیری ما جهت گیری اصولی و اعتقادی است.

رضوان طلب با بیان اینکه بدون کنترل و نظارت دائمی ممکن است دچار لغزش و خطا شویم، گفت: مسئولان دفاتر تحقیق باید همواره کنترل تصادفی و نمونه ای داشته باشند و در جذب اعضا تنها نگاه سلبی صرف مفید نخواهد بود.

وی با تاکید براینکه اصل اسلامی مراقبت و نظارت دائمی اصلی است كه مورد غفلت واقع شده است، ادامه داد: کنترل دائمی هزینه ها را کم و بهره وری و اعتماد عمومی را افزایش می دهد و هر نظامی که از این اصل پیروی نکند، با شکست مواجه خواهد شد.

رئیس مرکزجذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مراقبت و کنترل دائمی به عنوان یکی از اصول مدیریتی اسلامی رمز رشد و پیشرفت تمامی افراد جامعه خصوصا دانشگاهیان است.

نظر شما