شناسهٔ خبر: 43937 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فولادوند: مردم را با راهکارهای مختلف به مطالعه فرابخوانیم/ دوری شهرآفتاب باعث نشد که از کتاب‌ها دیدن نکنم

عز‌ت‌الله فولادوند، مترجم آثار فلسفی درباره بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: حقیقت این است که مردم از کتاب خواندن فاصله گرفته‌اند از این رو باید با برگزاری نمایشگاه کتاب و راهکارهای دیگر آنها را به مطالعه فراخواند.

 

 

 

 

فولادوند: مردم را با راهکارهای مختلف به مطالعه فرابخوانیم/ دوری شهرآفتاب باعث نشد که از کتاب‌ها دیدن نکنم

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ عزت‌الله فولادوند در دیدار از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور در غرفه ایبنا گفت: هر قدر این گونه فعالیت‌های نمایشگاهی درباره کتاب انجام شود که برای تشویق مردم ما به کتاب خریدن و خواندن آن باشد، برایم مایه خوشحالی است.

وی افزود: حقیقت این است که مردم از کتاب خواندن فاصله گرفته‌اند و باید با برگزاری نمایشگاه کتاب و راهکارهای دیگر آنها را به مطالعه فراخواند. بنابراین بازدید از نمایشگاه و دیدن آثار منتشر شده برایم مغتنم است.

این مترجم پیشکسوت ادامه داد: به نظرم هنوز برای اظهار نظر کردن درباره میزان استقبال مردم از نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب زود است زیرا هنوز در روزهای نخست هستیم. با این حال امروز که آثار تعدادی از غرفه‌ها را نگاه می‌کردم برخی غرفه‌ها خلوت بود البته شاید جمعیت اندک برخی غرفه‌ها به دلیل خاص بودن بعضی کتاب‌هاست که مخاطبان ویژه خودشان را دارند.

فولادوند گفت: در غرفه‌های دیگر مانند نشر ماهی تعداد جمعیت بیشتر بود و افراد بسیاری مشغول خرید کتاب بودند. البته باید بگویم غرفه‌هایی که کتاب‌های متنوع در حوزه‌های مختلف ارائه می‌کردند از مخاطب بیشتری برخوردار بودند و غرفه‌هایی که نشر آنها مانند مینوی خرد تخصصی بود به تبع مشتریان کمتری داشتند.

وی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب اظهار کرد: اگرچه مسیر نمایشگاه خارج از شهر است و شاید هر کسی نتواند آن را طی کند با این حال این دوری راه باعث نمی‌شود که به دیدن این رویداد فرهنگی نیاییم.

مترجم آثار فلسفی درباره کتابی که در دست ترجمه دارد، عنوان کرد: کار ترجمه کتاب «چهره فلسفه هنر» به پایان رسیده و باید مقدمه‌ای بر آن بنویسم تا از طریق انتشارات مینوی خرد منتشر شود.

نظر شما