شناسهٔ خبر: 43964 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داوری اردکانی: برپایی نمایشگاه کتاب احترام به علم است

داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم با حضور در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب گفت: برپایی نمایشگاه کتاب مراسم احترام به علم است و طبیعی است که هر جامعه ‌ای به این مراسم نیاز دارد.

 

داوری اردکانی

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  صبح روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد.

رئیس فرهنگستان علوم در ابتدای این بازدید مورد استقبال صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت. در این دیدار  صالحی توضیحات مفصلی از برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه کتاب و اولین تجربه برپایی نمایشگاه در شهر آفتاب ارائه کرد. در ادامه داوری اردکانی با حضور در سالن های نمایشگاه از غرفه ها بازدید نمود و با ناشران کتاب گفتگو کرد.

رئیس فرهنگستان علوم ایران در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین ‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: برپایی نمایشگاه کتاب مراسم احترام به علم است و طبیعی است که هر جامعه ‌ای به این مراسم نیاز دارد.

رضا داوری اردکانی در گفتگو با ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌ المللی کتاب تهران، با بیان اینکه نمی‌ شود فقط در تصورات خود علم را محترم دانست، افزود: باید زمینه ‌ای ایجاد شود تا علم در جامعه معرفی شود و زمانی که این اتفاق رخ داد باید به آن احترام گذاشت.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب فقط برای فروش کتاب نیست بلکه مراسمی است که در آن اهمیت کتاب نشان داده می ‌‌شود.

استاد فلسفه دانشگاه تهران با اشاره به حضور جوانان در نمایشگاه کتاب عنوان کرد: این نمایشگاه به مردم، خصوصا جوانان تذکر می ‌‌دهد که مطالعه داشته باشند و انس و الفت بیشتری با کتاب برقرار کنند. به نظر من حتی اگر این افراد کتاب هم خریداری نکنند، حضورشان در نمایشگاه کتاب مغتنم است.

داوری اردکانی یادآور شد: دسترسی به کتاب برای فردی که اهل مطالعه و کتابخوانی است، کار سختی نیست. مسئله اصلی این است که طالب کتاب کم است که امیدواریم به این مسئله توجه شود.

نظر شما