شناسهٔ خبر: 43968 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه کنسرت علیرضا قربانی در خارج اعلام شد/ واکنش سایت خارجی

علیرضا قربانی خواننده شناخته شده موسیقی ایرانی، در ماه می با اجرای چند کنسرت در اروپا و آفریقا به صحنه می‌رود.

 

علیرضا قربانی

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  علیرضا قربانی چند برنامه کنسرت موسیقی پیش روی دارد و قرار است ۱۲، ۱۵، ۱۸ و ۲۱ ماه می و نیز ۱۴ ژوئن روی صحنه برود.

وی به ترتیب در تئاتر پواتیه در فرانسه، در بنیاد کالوسته گولبنکین در لیسبون پرتغال، در فستیوال موسیقی کلنگ‌فوکال دورتموند در آلمان، فستیوال موازین ریتم دوموند در رباط مراکش و فستیوال لنزبرگیاد در لنزبورگ سوییس به صحنه می‌رود.

در سایت این برنامه در معرفی قربانی آمده است: علیرضا قربانی یکی از بزرگترین آوازخوانان ایرانی است که در سبک ایرانی به خواندن آواز و تصنیف می‌پردازد و از نادرترین تکنیک‌های آوازی ایرانی بهره می‌گیرد.

او که در یک خانواده مذهبی به دنیا آمده، خیلی زود با قرآن و نیز کلام موزون آشنا شد. او در ۲۷ سالگی سولیست خواننده اکستر ملی ایران بود و در کشور خود و کشورهای‌ همسایه به اجرای کنسرت پرداخت. به موازات آن، او همکاری با آهنگساز فرهاد فخرالدینی را آغاز کرد. او همچنین آلبومی سه نوازی از آواز کلاسیک فارسی را با جمشید شمیرانی و داریوش طلایی ارایه کرد.

این آلبوم به شدت توسط منتقدان و رسانه‌های فرانسوی تحسین شد و دو جایزه در سال ۲۰۰۵ دریافت کرد که جایزه افتخاری از آکادمی شارل کرو از جمله آنها بود.

در این معرفی، از علاقه قربانی به برداشت و تفسیر متون شاعران بزرگ فارسی که نوجوانی‌اش را شکل داده بودند سخن رفته و ادای دین وی به مولانا در آلبوم «حریق خزان» و نیز توجه به اشعار خیام در آثارش اشاره شده است. همچنین آمده است: او آلبوم «جلوه گل» را به آهنگسازی داریوش طلایی منتشر کرد و با اجرای کنسرتی در فرانسه، آن را برای دوستداران خود در خارج از مرزهای کشورش معرفی کرد.

در ادامه این بخش آمده است: ‌او با آلبوم جدیدش با عنوان «سودایی» در سال ۲۰۱۵ ما را در سفری در «گلستان»، به بوستان گل می‌برد که محل الهام شاعران بزرگ فارسی مانند حافظ، سعدی و مولانا است و دعوت می‌کند تا جهان معاصر شاعرانی چون محمدرضا شفیعی کدکنی و فریدون مشیری را کشف کنیم. آهنگسازی این آلبوم توسط سامان صمیمی انجام شده و در فرانسه منتشر شده است.

او پیش از این در فرانسه چندین کنسرت در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه برگزار کرده و در دیگر کشورهای اروپا در لیسبون پرتغال، فورد نروژ، مارتینی سوییس، تیرول اتریش روی صحنه رفته است. قربانی در استانبول ترکیه، رباط مراکش و تونس نیز برنامه اجرا کرده است.  

نظر شما