شناسهٔ خبر: 43982 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دیدار با ایرانیان در گذشته از معبر سفرنامه‌ها

نشست نقد و بررسی کتاب «ایرانیان در زمانه پادشاهی: خلقیات ایرانیان در نگاه بیگانگان به جامعه ایران از اولین نوشته‌ها تا ۱۳۵۷» برگزار می شود.

 

نقد کتاب

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  نشست نقد و بررسی کتاب «ایرانیان در زمانه پادشاهی: خلقیات ایرانیان در نگاه بیگانگان به جامعه ایران از اولین نوشته‌ها تا ۱۳۵۷» برگزار می شود.

در این نشست که با حضور مولفین کتاب ـ محمدرضا جوادی یگانه و سعیده زادقناد ـ برگزار می‌شود، شهرام یوسفی فر و ابراهیم توفیق، از منظر تاریخی و جامعه‌شناختی،‌ ابعاد مختلف این اثر را به بوته نقد خواهند گذاشت.

کتاب «ایرانیان در زمانه پادشاهی: خلقیات ایرانیان در نگاه بیگانگان به جامعه ایران از اولین نوشته‌ها تا ۱۳۵۷» در پی کاوش نگاه نقادانه بیگانگان به خلقیات ایرانیان، به رشته تحریر درآمده است. در این اثر پژوهشی که در قالب ۱۰ جلد، با حمایت شورای اجتماعی کشور و از سوی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی روانه دنیای نشر شده، بیش از ۵۰۰ سفرنامه، گزارش سفر، سند سیاسی و هرگونه اظهار نظری که درباره خلقیات ایرانیان از سوی ناظران فرهنگ ما (از ایران باستان تا ایران پیش از انقلاب اسلامی) انجام شده و تاکنون به فارسی ترجمه شده، در محدوده مطالعاتی محققان این پژوهش قرار گرفته است.

این کتاب چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت در سرای اهل قلم مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این نشست از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۳۰ در سرای اهل قلم، واقع در خیابان برادران شهید مظفر جنوبی،‌ کوچه خواجه نصیر، ‌پلاک ۲، طبقه همکف حضور به هم رسانند.

نظر شما