شناسهٔ خبر: 44035 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خانه محیط زیست در یک واحد دانشگاهی راه اندازی می شود

خانه محیط زیست به عنوان مرکز هماهنگی و جهت دهی مناسب فعالیت‌ها در راستای افزایش مشارکت دانشجویان با شهروندان در واحد علوم تحقیقات ایجاد می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجید عباسپور رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات در نشست مشترک همکاری‌های محیط زیستی شهرداری تهران و این واحد دانشگاهی با اشاره به آمار بالای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی این واحد بخصوص در دانشکده محیط زیست و انرژی، گفت: ارتقا شاخص‌های محیط زیست و مسئولیت پذیری دانشجویان از اولویت‌های اصلی واحد علوم و تحقیقات است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۴۲ هزار دانشجو در واحد علوم تحقیقات مشغول به تحصیل هستند، افزود: از جمله برنامه هایی که در حال حاضر در دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات در دست اقدام است می توان به گسترش فضای سبز، باز چرخانی آب برای آبیاری، ایجاد مسیر راهپیمایی سبز و معرفی ۴۹ گونه پرنده در سایت واحد توسط دانشجویان تنوع زیستی اشاره کرد.

رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات از همکاری‌های مشترک برای تبدیل این واحد به دانشگاه سبز خبر داد و تصریح کرد: فضای واحد علوم و تحقیقات می‌تواند به عنوان یک مکان برای برگزاری برنامه‌ها و اقدامات محیط زیستی در اختیار ستاد محیط زیست و توسعه پایدار قرار گیرد.

هوشنگ گلمکانی رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز در این نشست با بیان اینکه ایجاد و تعریف یک پل ارتباطی میان دانشگاه و شهروندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: با فراهم کردن زمینه های فعالیت دانشجویان می توان از توانمندی، ایده های نو و تخصص دانشجویان علاقمند به حوزه محیط زیست بهترین بهره  را برد.

وی یکی از اهداف را رسیدن به شهرتازه عنوان کرد و افزود: شهر تازه شهری است که در آن تنوع زیستی، آب، انرژی، زمین و هوای پاک برای شهر هدف گذاری شده است و بدون تردید برای دسترسی به این مهم باید از تمامی ظرفیت‌های بخش‌ها، سازمانها، نهادها و مراکز علمی به خصوص جامعه دانشگاهی در این حوزه استفاده کرد.

گلمکانی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های کانون محیط زیست و واحد علوم و تحقیقات می توان از این پتانسیل برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تورهای طبیعت گردی و به نمایش گذاشتن دستاوردهای دانشجویان در زمینه محیط زیست بهره برد.

نظر شما