شناسهٔ خبر: 44049 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از سرفصل های مصوب رشته تجمیعی علوم قرآن و حدیث

رئيس مركز هماهنگی و توسعه پ‍ژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور از رونمایی نسخه نهایی سرفصل های مصوب رشته تجمیعی علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سومین نشست استادان و مدیران گروه‌های علوم قرآن و حدیث با عنوان «تبیین و اجرایی‌سازی برنامه جدید آموزشی مقطع کارشناسی رشته علوم قرآن و حدیث» پنجم خردادماه سال جاری، در پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث واقع درشهر ری برگزار می شود.

ابوالفضل خوش‌منش،‌ برگزاری این نشست را در راستای اجرای سیاست های تجمیعیِ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و گفت: رونمایی و تبیین سرفصل مصوب رشته تجمیعی علوم قرآن و حدیث، معرفی مجموعه‎های اختیاری، زمینه‎سازی اجرای بهینه و موفق برنامه جدید و ایجاد وفاق میان مدیران گروه و استادان در مورد رشته مصوب، از مهم ترین اهداف برگزاری این نشست است.

وی افزود: کد رشته‌های قرآنی و حدیثی در حال اجرا در نظام آموزش عالی قرآنی کشور، ذیل رشته جامع «علوم قرآن و حدیث» تجمیع، بازنگری و ابلاغ شده و می‌بایست از نیم‌سال اول سال جاری اجرایی شود.

دبیر كمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور با اشاره به اینکه نسخه اولیه سرفصل های مصوب رشته تجمیعی علوم قرآن و حدیث در دومین نشست استادان و مدیران گروه‌های علوم قرآن و حدیث ارائه شد و نسخه نهایی نیز در این نشست رونمایی می‎شود، گفت: برنامه جدید این رشته دارای تغییرات اساسی در محتوا و ساختار بوده و برای اجرای صحیح آن، حضور استادان و مدیران گروه‌ در نشست مذکور ضروری و مقتضی خواهد بود.

نظر شما