شناسهٔ خبر: 44057 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مهراب قاسم خانی به رييس جديد صدا و سيما نامه نوشت

بسياري از هنرمندان و فعالان رسانه تصور مي‌كردند پايان مديريت ضرغامي در صدا و سيما با پايان ممنوع‌الكاري شان همراه است اما محمد سرافراز معادلات را بر هم زد و خواسته اين دوستان محقق نشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روزنامه اعتماد؛ بسياري از هنرمندان و فعالان رسانه تصور مي‌كردند پايان مديريت ضرغامي در صدا و سيما با پايان ممنوع‌الكاري شان همراه است اما محمد سرافراز معادلات را بر هم زد و خواسته اين دوستان محقق نشد. اگرچه سرافراز فضايي ايجاد كرد تا در چند ماه پاياني رياست خود پاي هنرمنداني چون فاطمه معتمدآريا (در مجموعه زير تيغ) و مهران مديري به تلويزيون باز شود و فرزاد حسني و رضا رشيدپور دوباره بتوانند روي صندلي اجرا تكيه بزنند، اما انتظار هنرمنداني چون مهراب قاسم‌خاني پشت درهاي سازمان صدا و سيما بي‌نتيجه ماند. مهراب قاسم‌خاني كه طراح برنامه «دورهمي» مهران مديري است و همچنان اجازه فعاليت ندارد، با تغيير مديريت صدا و سيما و انتصاب عبدالعلي علي عسگري به عنوان رييس اين سازمان، تصميم گرفت گلايه‌هاي خود را با مدير جديد در ميان بگذارد.
در متن نامه اين نويسنده آمده است:
با سلام خدمت جناب آقاى على عسگرى
رياست محترم سازمان صدا و سيما
اينجانب مهراب قاسم خانى پس از بيست سال فعاليت در تلويزيون و نوشتن بيش از سيصد قسمت سريال براى اين رسانه، مدتى است كه بنا به دلايلى كه از آنها بى‌خبرم ممنوع الفعاليت شده‌ام. از آنجا كه زندگى كم خرج داشته و سه سال بيكارى اندكى به بنده كه مستاجر و صاحب دو فرزند هستم فشار مى‌آورد؛ لذا خواهشمندم در جهت رفع اين ممنوعيت بنده را يارى فرماييد.
لازم به ذكر است كه اينجانب در زمستان سال گذشته و با وعده پايان دوران محروميت، به عنوان طراح، سرپرست نويسندگان و كارگردان،
مجموعه اى را تحت عنوان «دورهمى» آغاز نموده و به روى آنتن بردم كه خوشبختانه با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد ولى پس از پخش دوازده قسمت (بدون ذكر نام بنده در تيتراژ) به همان دلايل نامعلوم به محل ضبط سريال ممنوع الورود شده و مجددا خانه‌نشين شده‌ام. فارغ از اينكه ادامه ضبط و پخش اين مجموعه را بدون حضور طراح و كارگردان آن، كارى غيراخلاقى و غيرحرفه‌اى مي‌دانم، تقاضا مي‌كنم در صورت عدم امكان ادامه همكارى با رسانه اى كه سال‌ها براى آن زحمت كشيده‌ام پاسخى مشخص و روشن به بنده اعلام نماييد تا با بررسى پيشنهادات كارى ديگر، همسرم را كه در اين سه سال به تنهايى مخارج خانواده را بر عهده داشته يارى نمايم.

نظر شما