شناسهٔ خبر: 44101 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نامه وزیر علوم درباره حذف واژه غیرانتفاعی از دانشگاهها

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی از نامه وزیر علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی در دفاع از حذف واژه «غیرانتفاعی» از عنوان موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی آهون منش  با اشاره به حذف واژه «غیرانتفاعی» از عنوان موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی گفت: به دلیل اعتراض دانشگاه آزاد اسلامی هنوز واژه «غیرانتفاعی» از عنوان موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی حذف نشده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به همان صورت باقی مانده است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی نیز اعتراض خود را به وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرده‌‌اند، برهمین اساس وزیرعلوم نیز در دفاع از حذف واژه مذکور نامه ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرده است.

رئیس اتحادیه دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی افزود: منتظریم تا این موضوع دوباره در صحن علنی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصمیم گیری مطرح شود.

وی در خصوص مزایای حذف واژه «غیرانتفاعی» از عنوان موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی افزود: حذف واژه غیرانتفاعی از عنوان موسسات غیردولتی، راه سرمایه گذاری برای توسعه دانشگاه های غیرانتفاعی باز می کند.

آهون منش ادامه داد: در نتیجه حذف واژه مذکور اموالی را که افراد در دانشگاه های غیرانتقاعی سرمایه گذاری می کنند، به خودشان تعلق می گیرد و این باعث می شود تا افراد برای سرمایه گذاری دراین دانشگاه ها تشویق شوند و این مساله می تواند در جهت رشد دانشگاه‌های غیر انتفاعی به شدت موثر باشد.

وی درخصوص مخالفت دانشگاه آزاد نیز با عدم حذف واژه غیرانتفاعی از عنوان این دانشگاه ها گفت: دانشگاه آزاد می گوید این یک رانت است به عنوان مثال یک موسسه با قیمت دولتی زمین دریافت کرده که با حذف واژه مذکور می تواند به صورت آزاد به فروش برساند، این درحالی است که اگر چنین موردی هم باشد باید موردی به مساله آن رسیدگی شود نه اینکه همه موسسات زیر سوال بروند.

به گزارش مهر، سال گذشته معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد حذف واژه «غیرانتفاعی» از عنوان دانشگاه‌ها در جلسه شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

نظر شما