شناسهٔ خبر: 44136 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پنجمین نشست بررسی کتاب‌های هنر معاصر برگزار می‌شود/ نقد «هنر به‌مثابه تجربه»

تحلیل و بررسی کتاب «هنر به‌مثابه تجربه» اثر جان دیویی در پنجمین نشست از سلسله نشست‌های بررسی کتاب‌های هنر معاصر به همت کمیته هنر معاصر گروه تاریخ هنر پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر و خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

 

 

پنجمین نشست بررسی کتاب‌های هنر معاصر برگزار می‌شود/ نقد «هنر به‌مثابه تجربه»

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ پنجمین نشست از سلسله نشست‌های بررسی کتاب‌های هنر معاصر به همت کمیته هنر معاصر گروه تاریخ هنر پژوهشکده هنر و خانه هنرمندان ایران در راستای نقد و بررسی علمی کتاب‌های منتشر شده در حوزه هنر معاصر برگزار می‌شود.

در این نشست که به تحلیل و بررسی کتاب «هنر به مثابه تجربه» اثر جان دیویی اختصاص یافته، مسعود علیا، مترجم این اثر به همراه امیر مازیار، از کارشناسان فلسفه و هنر به بحث و تبادل‌نظر خواهند پرداخت.

گفتنی است جان دیویی یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان پرگماتیست آمریکایی است که با نگارش کتاب «هنر به‌مثابه تجربه» در اوایل دهه هشتم زندگی خود کوشیده است پیوند و نسبت هنر و زندگی را بار دیگر احیا کند.

این کتاب که حاصل ده جلسه درس گفتارهای مؤلف در دانشگاه هاروارد در سال ۱۹۳۱ است، یکی از آثار برجسته دیویی در حوزه زیبایی‌شناسی است که در سال ۱۹۳۴ چاپ شده است. ترجمه فارسی این کتاب از مسعود علیا را انتشارات ققنوس منتشر کرده است.

این نشست، که حضور در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است در روز چهارشنبه پنجم خردادماه امسال از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان به آدرس تهران، خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی (فرصت شمالی)، باغ هنر برگزار خواهد شد.

نظر شما