شناسهٔ خبر: 44199 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چهره‌های کارگردانی تئاتر از ۲ نسل متقاضی اجرا در تالار وحدت

مشاور اجرایی هنرهای نمایشی بنیاد رودکی اعلام کرد که ۲ نسل از چهره‌های کارگردانی تئاتر متقاضی اجرا در تالار وحدت در سال جاری هستند.

 

رحمانیان آییش غنی زاده

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رضا دادویی درباره اجراهای تئاتری تالار وحدت در ماه‌های پیش روی سال جاری گفت: امسال هنرمندان و چهره‌های مختلف کارگردانی تئاتر پیشنهاد اجرای آثاری نمایشی را در تالار وحدت ارائه داده‌اند. البته قرار است این پیشنهادها در نهایت طی ۱۰ روز آینده مشخص و ۲ یا ۳ نمایش برای اجرا در ماه‌های پیش روی سال جاری انتخاب می‌شوند.

وی درباره اسامی هنرمندان و آثاری که متقاضی اجرا در تالار وحدت هستند، افزود: فرهاد آییش با نمایش «مکبث»، محمد رحمانیان با نمایش «شویک»، همایون غنی‌زاده با نمایش «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی»، حمیدرضا نعیمی با نمایشنامه جدید و همچنین بازتولید نمایش «سقراط» و رضا ثروتی با نمایش «ویتسک» متقاضی اجرا در تالار وحدت هستند.

مشاور اجرایی هنرهای نمایشی بنیاد رودکی درباره اینکه اولویت اجرا در تالار وحدت با آثار جدید نمایشی است یا بازتولید آثار، یادآور شد: طبق آیین‌نامه‌ای که داریم سعی می‌کنیم آثار موفق تولید شده را حفظ کنیم و حتی اگر تعداد اجراهای بازتولید آثار کم باشد ولی شرایط برای اینکه تماشاگران بیشتری بتوانند از این آثار دیدن کنند، فراهم شود. البته اولویت ما برای اجرا در تالار وحدت، اجرای آثار جدید نمایشی است.

دادویی در این باره که چرا تنها ۲ یا ۳ نمایش برای اجرا در ماه‌های پیش‌ روی سال ۹۵ در تالار وحدت انتخاب می‌شوند، اظهار کرد: به دلیل اینکه برای هر اثر نمایشی بین ۳۰ تا ۵۰ اجرا در نظر می‌گیریم، تنها فرصت و امکان اجرا برای ۲ تا ۳ اثر نمایشی در تالار وحدت فراهم می‌شود.

نظر شما