شناسهٔ خبر: 44216 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​نشست نقد و بررسی «گتسبی بزرگ» برگزار می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «گتسبی بزرگ» اثر «اف. اسکات فیتزجرالد» که به تازگی توسط رضا رضایی ترجمه و از سوی نشر ماهی منتشر شده است، در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار خواهد شد.

 

 

پوستر مراسم

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛کتاب «گتسبی بزرگ» اثر «اف. اسکات فیتزجرالد» برای نخستین بار با نام «طلا و خاکستر» در سال ۱۳۴۴ توسط کریم امامی ترجمه و از سوی انتشارات فرانکلین (امیرکبیر) عرضه شد. این کتاب به تازگی با ترجمه رضا رضایی از سوی نشر ماهی منتشر شده است.

از این رو، نشست نقد و بررسی «گتسبی بزرگ» از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه، ۵ خردادماه با حضور رضا رضایی، محمد دهقانی، نرگس انتخابی، مرتضی هاشمی‌پور و علاقه‌مندان حوزه ادبیات در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار خواهد شد.

«گتسبی بزرگ» در نیویورک و لانگ‌آیلند و در تابستان سال ۱۹۲۲ اتفاق می‌افتد. داستان دورانی را توصیف می‌کند که فیتز جرالد، خود آن را دوران موسیقی جاز یا عصر جاز می‌نامید. چاپ اول این کتاب در سال ۱۹۲۵ موفقیت چندانی کسب نکرد و در طول مدت ۱۵ سال باقی‌مانده از عمر «فیتز جرالد» فقط حدود ۲۵ هزار جلد از آن به فروش رسید. کتاب در سال‌های پایانی ۱۹۳۰ (دوران رکود اقتصادی بزرگ) و همچنین در خلال جنگ جهانی دوم به‌طور کلی به‌دست فراموشی سپرده شد، اما بعد از جنگ، در سال‌های ۱۹۴۵ و ۱۹۵۳ تجدید چاپ شد و بلافاصله خوانندگان و طرفداران بیشماری یافت.

«گتسبی بزرگ» هم اکنون یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های آمریکایی به شمار می‌آید و آن را در مدارس و دانشگاه‌های سراسر جهان (در رشته ادبیات آمریکا) به‌عنوان یکی از کتب استاندارد تدریس می‌کنند.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به ساختمان سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ مراجعه کنند.

نظر شما