شناسهٔ خبر: 44241 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ترکیب شورای عالی حوزه‌های علمیه تغییر کرد

اعضای جدید شورای عالی حوزه‌های علمیه در جلسه اخیر جامعه مدرسین انتخاب شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ترکیب جدید شورای عالی حوزه‌های علمیه با تغییر دو عضو شورا معرفی شد. در جلسه جامعه مدرسین آیات رضا استادی، مرتضی مقتدایی، سید هاشم حسینی بوشهری، سیدمحمد غروی، سیداحمد خاتمی، علیرضا اعرافی و جواد مروی به عنوان اعضای هفت نفره شورای عالی حوزه‌های علمیه انتخاب شدند.

پیش از این آیات ابوالقاسم وافی و علی نکونام در عضویت شورای عالی حوزه‌های علمیه بودند ولی در این جلسه جای خود را به آیات اعرافی و مروی دادند.

آیت‌الله سیدمحمد غروی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: اعضای پیشنهادی زمانی که به تائید مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید برسند، به عنوان اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه معرفی می‌شوند.

این عضو جامعه مدرسین در مورد نحوه انتخاب این اعضا، گفت: در جامعه مدرسین کمیته‌ای تشکیل شده که کار شناسایی افراد مناسب‌تر برای عضویت در شورای عالی حوزه‌های علمیه را انجام داده و آنها را به شورای عالی جامعه مدرسین معرفی می‌کنند.

وی افزود: البته فعالیت این کمیته با اعلام آمادگی سایر اعضای جامعه مدرسین منافاتی ندارد و اعضای جامعه هم می‌توانند خودشان کاندیدای عضویت در شورای عالی حوزه‌های علمیه شوند و یا شخصیت‌های دیگر، آنها را معرفی کنند.

به گزارش مهر، شورای عالی حوزه‌های علمیه بالاترین رکن حوزه‌های علمیه است که هر چهار سال یک بار اعضای آن توسط جامعه مدرسین حوزه علمیه انتخاب و توسط رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید تنفیذ و تائید می‌شوند.

این شورا برای تمامی حوزه‌های علمیه سراسر کشور غیر از حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان و اصفهان سیاستگذاری می‌کند و مدیر حوزه‌های علمیه کشور توسط این افراد انتخاب می‌شود.

نظر شما