شناسهٔ خبر: 44300 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«آئین نگارش و ویرایش» و «متون و قواعد زبان عربی» به چاپ رسید

«آئین نگارش و ویرایش» نوشته حسن ذوالفقاری و «متون و قواعد زبان عربی» نوشته عیسی متقی‌زاده از سوی انتشارات فاطمی روانه بازار نشر شد.

 

جلد کتاب‌ها

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  انتشارات فاطمی یکی از معتبرترین ناشران کتاب‌های علمی و آموزشی در ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون چندصد عنوان کتاب و نشریه علمی و آموزشی منتشر کرده است. این انتشارات در روزهای گذشته دو کتاب با عنوان «آئین نگارش و ویرایش» اثر حسن ذوالفقاری و «متون و قواعد زبان عربی» اثر عیسی متقی‌زاده را روانه بازار نشر کرده است.


محتوای کتاب «آئین نگارش و ویرایش» در ۱۵ درس، برای ۱۵ جلسه تنظیم شده است. در بخش اول به انواع و قالب‌های نگارشی، شامل پنج درس درباره انواع نگارش از نظر زبان، روش‌های نگارش و قالب، آموزش نامه‌نگاری، گزارش‌نویسی، زندگی‌نامه‌نویسی، خاطره‌نویسی، یادداشت روزانه، سفرنامه  و مقاله‌نویسی پرداخته شده است. هدف این بخش آشنایی با مهم‌ترین قالب‌های نوشتاری است.

در بخش دوم به مهارت‌های نگارشی، شامل چهار درس درباره ساده‌نویسی، شیوه‌های پروردن موضوع مثل تعریف، توصیف، تشریح، مقایسه، چکیده‌نگاری، تبدیل گفتار به نوشتار، بازنویسی و بازآفرینی، عناصر ادبی و تأثیرگذار در نوشته پرداخته شده که این درس‌ها، همچنان که از عنوان آن‌ها برمی‌آید، با هدف تقویت مهارت‌های نگارشی و چگونگی پروردن موضوعات و محتوا آموزش داده می‌شود.

در بخش سوم و پایانی کتاب «آئین نگارش و ویرایش» به ویرایش، شامل شش درس نشانه‌گذاری، شیوه خط فارسی، املای درست واژگان، کاربردهای نادرست واژگانی، تعبیری و اصطلاحی، کاربردهای نادرست دستوری و نحوی، کاربردهای نادرست فعل، اسم و حرف پرداخته شده است. هدف این بخش افزایش توان ویرایش نوشته پس از نگارش است.

مؤلف در کتاب «آئین نگارش و ویرایش»، کوشیده هر بخش را با نمونه‌های متعدد و تمرین‌های متنوع همراه کند. تاکید اصلی کتاب بر توانایی در نگارش و درست‌نویسی انواع نوشته‌های معیار و پرکاربرد در زندگی تحصیلی و شغلی آینده است. این کتاب جز مخاطبان دانشگاهی، می‌تواند کتابی عام برای آموزش نگارش و درست‌نویسی برای علاقه‌مندان نیز به‌شمار آید.

کتاب «آئین نگارش و ویرایش» نوشته حسن ذوالفقاری، در ۳۵۶ صفحه به بهای ۲۳ هزار تومان با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه از سوی انتشارات فاطمی منتشر شده است.

همچنین کتاب «متون و قواعد زبان عربی» نوشته عیسی متقی‌زاده در ۱۵ درس توسط این انتشارات منتشر شده است.

وجود متن مشخص برای هر درس، توجه به متون اسلامی، تعدد و تنوع تمرین‌ها، قواعد کاربردی، مبحث اعلال، پرداختن به موضوع تجزیه و ترکیب، اعراب کلمات، نکات مهم و استفاده از جدول‌ها و معانی لغات از جمله موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

کتاب «متون و قواعد زبان عربی» نوشته حسن ذوالفقاری، در ۲۵۰ صفحه به بهای ۱۸ هزار تومان با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه از سوی انتشارات فاطمی منتشر شده است.

نظر شما