شناسهٔ خبر: 44370 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایجاد مرکز تحقیقاتی علوم انسانی مشترک دانشگاههای علامه و استانبول

موسسه تحقیقاتی آموزشی در حوزه علوم انسانی با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و موسسه تحقیقاتی «حافظ» دانشگاه استانبول راه اندازی می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛محمد فرهادی وزیر علوم در راس هیاتی متشکل از مسئولان آموزش عالی کشور و روسای دانشگاه های علامه طباطبایی و تبریز در سفر به ترکیه در دیدار با مسئولان آموزش عالی این کشور در زمینه توسعه همکاری های علمی دوجانبه گفتگو کردند.

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در این دیدار ضمن معرفی دانشگاه علامه، ظرفیت های آن به زمینه های همکاری این دانشگاه با دانشگاه های ترکیه اشاره کرد و گفت: راه اندازی رشته ترکی استانبولی، برگزاری همایش علمی مشترک پیوندهای زبانی ایران و ترکیه با همکاری  و مشارکت استادان و صاحبنظران دو کشور و نیز تبادل استاد و دانشجو از جمله این همکاری ها است.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه علامه طباطبایی برای توسعه همکاری های مشترک و به خصوص همکاری در زمینه راه اندازی کرسی زبان فارسی در دانشگاه های ترکیه افزود: این دانشگاه با بهره مندی از مجرب ترین استادان زبان فارسی آمادگی برای این همکاری را دارد.

تشکیل کمیته نظارت و پیگیری به منظور پیگیری مفاد تفاهم نامه با همکاری دانشگاه های دو کشور، راه اندازی موسسه تحقیقاتی آموزشی در حوزه علوم انسانی با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و موسسه تحقیقاتی حافظ  دانشگاه استانبول، از مهمترین موارد مورد بحث و بررسی در این سفر بود.

همچنین تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، برگزاری همایش های علمی و به خصوص کرسی های زبان فارسی در برخی از دانشگاه‌های ترکیه و زبان ترکی استانبولی در برخی از دانشگاه‌های ایران از دیگر موارد مورد بحث و بررسی در این سفر بود.

نظر شما