شناسهٔ خبر: 44391 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایجاد رشته تخصصی طب سنتی ایرانی/ درس طب سنتی اجباری می‌شود

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به منظور نهادینه شدن آموزه های طب سنتی، ایجاد رشته دستیاری طب سنتی ایرانی تصویب شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمود خدادوست، در نشست شورای عالی برنامه ریزی که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، از تصویب ایجاد رشته دستیاری طب سنتی ایرانی خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این رشته، توسعه و نهادینه کردن طب سنتی ایران در نظام سلامت است.

وی با تاکید بر عزم جدی و رویکرد حمایتی وزیر بهداشت از طب سنتی ایرانی در خصوص مهمترین مصوبات این نشست، گفت: پیگیری جدی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ویزیت و خدمات طب سنتی از دبیر خانه شورای عالی بیمه مورد تاکید قرار گرفت.

مشاور وزیر و مدیر كل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد، تعهدات قانونی فارغ التحصیلان طب سنتی به حداقل ممكن تعدیل شود و در جلسه مشتركی با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، معاونت آموزشی و مدیر كل طب سنتی موضوع نهایی شود.

وی افزود: ورود پایلوت آموزه های طب ایرانی در شبکه بهداشت و درمان و آموزش بهورزان مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد این طرح با آموزش بهورزان ۱۰ دانشگاه منتخب وارد فاز عملیاتی شود.

خدادوست لزوم نهادینه شدن آموزه های حفظ تندرستی و ارتقا سلامت در حوزه طب سنتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اساس طب سنتی ایرانی- اسلامی بر ترویج سبک زندگی سالم و پیشگیری از بیماریهاست به همین منظور اضافه شدن دو واحد درسی تحت عنوان آشنایی با مبانی طب سنتی در كلیه رشته های علوم پزشكی به صورت اجباری مورد تصویب قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تسریع در ابلاغ آیین نامه «تعیین محدوده فعالیت پزشکان و ارائه دهندگان خدمات طب سنتی کشور» از سوی معاونت درمان مورد تاکید قرار گرفت چرا که طب سنتی ایرانی-اسلامی ظرفیت بسیار بزرگی برای ارائه خدمات سلامت دارد و توجه و استفاده عاقلانه از آن می تواند بسیاری از چالشهای امروز سلامت مردم را بر طرف کند.

وی با بیان اینکه یکی از بندهای سیاست های کلی سلامت، طب سنتی است، افزود:  وزارت بهداشت ۱۱ راهبرد و ۳۴ سیاست اجرایی برای گسترش این طب مبتنی بر شاخص های دقیق تدوین کرده و در چشم انداز هم پیش بینی شده است.

نظر شما