شناسهٔ خبر: 44409 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دوره تربیت مدرس آموزش مبانی اندیشه اسلامی

مدیریت آموزش های آزاد موسسه امام خمینی(ره) به منظور پاسخگویی به نیاز علاقه مندان، برای تکمیل کادر اساتید طرح ولایت دانشجویان، طلاب، دبیران و ...، دوره تربیت مدرس را برگزار می کند.

 

تربیت مدرس

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مدیریت آموزش های آزاد موسسه امام خمینی(ره) با توجه به استقبال دانشجویان و طلاب برای فراگیری معارف اسلامی در ادوار گذشته طرح ولایت به منظور پاسخگویی به نیاز علاقه مندان، برای تکمیل کادر اساتید طرح ولایت دانشجویان، طلاب، دبیران و ...، دوره تربیت مدرس را بر اساس شرایطی که در پوستر آمده است برگزار می کند.

با رهنمايان

امام خمینی (ره): امروز جهان تشنه­ فرهنگ اسلام ناب محمدی است...، جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد و ما باید در جنگ اعتقادی‌مان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم. (صحيفه امام، ج‏۲۱، ص: ۸۷).

امام خامنه‌ای: واقعاً اين کار «آموزش‌های انديشه اسلامی» جزء کارهای بنيانی است. خيلی کارهای خوب داريم ولی بعضی کارهای خوب بنيان‌سازی است.

يك حرف يك خط

علامه مصباح یزدی: امروز روزی است که باید آستین‌ها را بالا بزنیم... من به شما برادران و خواهران که با اخلاص در این دوره شرکت می‌کنید با اطمینان خاطر می‌گویم: اگر آن‌چنان که شایسته است تلاش کنید و مسلح شوید، می‌توانید به مقام فرماندهی لشکر نبرد فرهنگی برسید و از یاران واقعی حضرت امام زمان(عج) واقع شوید.

چرايی

۱. انقلاب كه به ثمر نشست، باورهاي ديني كه در جامعه ريشه گرفت، دشمن كه حيات مادي خويش را در خطر ديد و...، از اين به بعد را شما مي‌دانيد: برنامه‌ريزي دشمن براي به ضعف كشاندن انقلاب‌، ایجاد انحراف در باورهای نسل جوان، طرح‌ مباحثي براي القای ناکارآمدی دین، ترویج شبهات و افکار انحرافی، تهاجم فرهنگی و حتي شبیخون، و ... ستيزي كه هنوز و هر روز در شكل و شمايلي جديد ادامه دارد. اكنون را‌ه‌كار رويارويي ما در اين تهاجم همه‌جانبه چيست؟

۲. «عدم توجه کافی به یک نظام معرفتی و عقیدتی منسجم در اندیشه اسلامی» یکی از مشکلات جدی سیستم فعلی آموزشی کشور است. وقتي براي ارائه مبانی اندیشه اسلامی هيچ نظام منطقی مناسبي نداشته باشيم، طبيعي است كه محصول آن دانش‌آموختگاني باشند فاقد یک چارچوب فکری و ساختار منطقی و صحیح. نتيجه نهايي هم كه روشن است: اين آدم‌ها با ذهن‌هاي التقاطي و شناخت‌هاي از هم‌گسيخته‌اي كه دارند، تأثیرات نامطلوب خود را در رفتار و عملکرد خود و جامعه خواهند گذاشت. اينك وظيفه ما در اين موضوع و اين زمانه چيست؟

پاسخ: ما به آموزش مبانی اندیشه اسلامی در چارچوبی نظام‌مند و منسجم همچون حلقه‌های زنجیر به‌هم‌پیوسته نيازمنديم.

طرح ولايت

با توجه به آن‌چه گفتيم و با نظر مساعد و حمايت مقام معظم رهبری و طراحی حضرت آیت‌الله مصباح يزدی، دوره آموزش مبانی انديشه اسلامي با عنوان «طرح ولايت» ویژه اساتيد، دانشجويان و طلاب بسيجي سراسر کشور از تابستان سال ۱۳۷۵ شروع شد و تاکنون به حول و قوه الهی بيست دوره آن برگزار شده است. در این طرح با برکت علاوه بر طلاب و دانشجویان بسیجی، اقشار مختلف جامعه اعم از اساتید دانشگاه‌ها، نخبگان، دبیران، دانش‌آموزان و ... با مبانی انديشه اسلامی در چارچوبی منسجم آشنا شده و توانايی رويارويی با شبهات عقيدتی و سياسی روز را پيدا‌ میکنند.

افق‌های پیش‌روی طرح ولایت ارائه نظام صحیح تفکر دینی، آشناسازی و تعمیق مبانی اندیشه اسلامی، نقد اندیشه های باطل و انحرافی، تأثیر‌گذاری فکری و فرهنگی، گسترش اعتقاد نظری و عملی به ولایت فقیه می‌باشد.

معرفی نظام محتوایی طرح ولایت

سلسله دروس مبانی اندیشه اسلامی شامل معرفت‌شناسی، خداشناسی فلسفی، انسان‌شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست است.

راه‌های‌ ارتباط با آموزش‌های آزاد

۱. سایت طرح ولایت: http://velayat.iki.ac.ir

۲. ایمیل طرح ولایت: tarhevelayat@qabas.net

۳. شماره تلفن: ۰۲۵۳۲۱۱۳۶۷۶

۴. نشاني: قم، بلوار جمهوری اسلامی، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدیریت آموزش‌های آزاد.

FacebookTwitterGoogle+

نظر شما