شناسهٔ خبر: 44427 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه متفاوت برای یک نویسنده/ اقامت ۱۰روزه در خانه همینگوی

رقابتی که برای تعیین بهترین داستان کوتاه کوتاه تشکیل شده بود، با انتخاب برنده این دوره خود، به برنده شانس اقامت در خانه ارنست همینگوی نویسنده مشهور آمریکایی را داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ به نقل از تایمز، یک نویسنده ایرلندی که به عنوان برنده جایزه «داستان زیر ۵۰۰ کلمه» انتخاب شد، به عنوان جایزه، اجازه نوشتن یک داستان در خانه ارنست همینگوی برنده جایزه ادبی نوبل در فلوریدا را به دست آورد.

ارنست همینگوی در همین خانه «داشتن یا نداشتن» را نوشت و «زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند» را به پایان برد.

دنیس وودز با داستانی به نام «کاغذ دیواری» از میان ۲۱ هزار داستان کوتاهی که به فراخوان این رقابت پاسخ داده بودند، به عنوان برنده انتخاب شد.

این رقابت از سوی مرکز داستانی فلوریدا ترتیب داده شده بود و در این رقابت هر داستان زیر ۵۰۰ کلمه حق شرکت داشت.

این خانم نویسنده گفت از شنیدن خبر برنده شدنش دچار شوک شده است. او اجازه دارد تا ۱۰ روز در خانه همینگوی سر کند و داستان دیگری بنویسد.

ارنست همینگوی بیشتر دهه ۱۹۳۰ را در این خانه سپری کرد و شماری از مشهورترین آثارش را در همین خانه خلق کرد.

خانم وودز ۶۹ ساله اهل ایرلند و مدیر سابق جشنواره ادبی کورک غربی است. داستان او درباره زنی است که نامه‌هایی عجیب از یک مسافر بیگانه دریافت می‌کند و سرانجام با آنها دیوارهای خانه‌اش را می‌پوشاند.

از این خانم نویسنده تاکنون ۵ رمان منتشر شده که کتاب پرفروش «درخت کاتالپا» در سال ۲۰۰۴ از جمله آنهاست. جدیدترین کتاب وی با عنوان «اگر نه حالا» در سال ۲۰۰۸ از سوی پنگوئن ایرلند منتشر شد.

وی علاوه بر امکان اقامت ۱۰ روزه در خانه همینگوی بلیت رفت و برگشت و دعوت حضور در جشنواره همینگوی را که هر سال با ماهیگیری به یاد وی برگزار می‌شود، دریافت می‌کند.

خانه همینگوی به روی بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به او باز است و نوادگان گربه‌هایی که او زمانی از آنها مراقبت می‌کرد، هنوز در این خانه زتدگی می‌کنند.

نظر شما