شناسهٔ خبر: 44449 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«کی‌یر که‌گور» از مجموعه «قدم اول» منتشر شد/ کتابی برای شناخت نخستین الهی‌دان مدرن

«سورن کی‌یر‌ که‌گور» بنیانگذار فلسفه اگزیستانسیالیسم و نخستین الهی‌دان مدرن است. محتوای فکری این فیلسوف دستمایه تالیف کتابی با عنوان «کی‌یر‌که‌گور» به قلم «دِیو رابینسون»، «اسکار زارات» شده است.

 

 

«کی‌یر که‌گور» از مجموعه «قدم اول» منتشر شد/ کتابی برای شناخت نخستین الهی‌دان مدرن

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ «کی‌یر که‌گور» از مجموعه «قدم اول» نوشته «دِیو رابینسون»، «اسکار زارات» است. این اثر از سوی سید عزیر رودبندی و علی رشید لوینه ترجمه شده است.
 
«سورن کی‌یر که‌گور» اکنون بنیانگذار اگزیستانسیالیسم و نخستین الهی‌دان مدرن قلمداد می‌شود. براساس دیدگاه رادیکال «کی‌یر ‌که‌گور» فلسفه هیچ فایده‌ای ندارد مگر این که زندگی مردم را پیوسته دگرگون کند. بی‌اعتمادی کی‌یر که‌گور به شاکله‌های کلان انتزاعی، به ویژه فلسفه هگل و تاکید او بر این که فلسفه دراساس نوشتار است، او را پیشگام دغدغه‌های پست‌مدرن معرفی می‌کند.
 
این کتاب با مدد گرفتن از تصاویر به شرح حال این فیلسوف پرداخته و سیر زندگی کی‌یر که‌گور را در اختیار علاقه‌مندان به زندگی فلاسفه قرار می‌دهد.
 
بنا به آنچه در این کتاب آمده است، «کی‌یر که‌گور» نویسندگی خویش را با برگزیدن نام‌های مستعار گوناگون و دیدگاه‌های متکثری پنهان می‌کند که اغلب با باورهای خود او در تضاد است.
 
قدم اول «کی‌یر که‌گور» سیر تصویری جامع درباره نخستین متفکر بزرگی را ارائه می‌کند که به بررسی حس توضیح‌ناپذیر اضطراب پرداخت. اضطرابی که افراد مدرن از آن رنج می‌برند. او در ناسازی‌های باور دینی به ژرفی کاوش کرد و جامعه‌ای را به مبارزه طلبید که به نادرستی مدعی بود «مسیحی» است.
 
«کی‌یر که‌گور» از سوی نشر شیرازه در 178 صفحه، شمارگان هزار نسخه، به بهای 12 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

نظر شما