شناسهٔ خبر: 44462 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاهها می توانند به ازای هر هیات علمی یک كارمند داشته باشند

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: نسبت استاندارد و مطلوب تعداد كاركنان مراكز آموزش عالی در وزارت علوم تعیین شده و براساس آن دانشگاهها می توانند به ازای هر عضو هیات علمی یک كارمند داشته باشند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  محمد حسین امید در نشست روسای كمیسیون های دائمی هیات های امنای دانشگاه ها گفت: مذاكرات برای تعیین سهمیه جذب نیروی انسانی آموزش عالی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور نهایی شده است و با ابلاغ آن، سهمیه مورد نیاز دانشگاه ها و موسسات پژوهشی بر اساس نسبت یک به یک توزیع خواهد شد.

وی عنوان کرد: چابک سازی سازمانی و كاهش تشكیلات ستاد وزارت با اجرای برنامه های دولت الكترونیک و برون سپاری خدمات به بخش خصوصی از برنامه های اصلی وزارت علوم است و دانشگاه ها می توانند با  برنامه های تشویقی مانند بازنشستگی بیش از موعد و بازخرید تشویقی نسبت به كاهش نیروی انسانی خود اقدام كنند.

معاون اداری مالی وزارت علوم تاکید کرد: ایجاد یا گسترش تشكیلات و شروع طرح های عمرانی جدید نیز در دستور كار وزارت علوم نیست و این وزارتخانه تنها از آن دسته از طرح های عمرانی حمایت می كند كه توسط خیرین آموزش عالی شروع شده باشند.

امید با تاكید بر ضرورت تدوین برنامه راهبردی و طرح جامع در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی گفت: دفتر برنامه، بودجه و تشكیلات معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم آمادگی دارد تا به دانشگاه ها در زمینه تدوین صحیح این برنامه ها كمک كند و برنامه ها را از نظر انطباق با اسناد بالادستی، ارزیابی و مشاوره لازم را ارائه دهد.

وی اظهار داشت: همه دانشگاه ها ملزم هستند در سال جاری حسابداری تعهدی را كامل كنند.

معاون اداری مالی وزارت علوم تاكید كرد: امسال سال تنوع بخشی به منابع تامین بودجه دانشگاه ها است و دانشگاه ها باید تلاش كنند از محل فعالیت های پژوهشی، فروش خدمات آزمایشگاهی، كارگاهی، قرارداد با صنایع وشهریه دانشجویی در آمدهای اختصاصی خود را افزایش دهند و از اتكا به بودجه های دولتی بكاهند.

نظر شما