شناسهٔ خبر: 44578 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۴۰ هزار ظرفیت کاردانی به کارشناسی خالی ماند/ آخرین مهلت ثبت نام

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ظرفیت پذیرش دوره های کاردانی به کارشناسی ۲۳۳ هزار ۶۴۱ نفر اعلام شده و تاکنون تنها ۹۱ هزار نفر ثبت نام کرده اند. ساعت ۲۴ امشب آخرین مهلت ثبت نام است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین توکلی گفت: تاکنون ۹۱ هزار و ۵۷۲ نفر در دوره های کاردانی به کارشناسی ثبت نام کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۵ گفت: مهلت ثبت نام برای شرکت در دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۵ یک بار تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۳ خرداد ماه ۹۵ تمدید شده است که این فرصت دیگر تمدید نمی شود.

وی افزود: آن دسته از داوطلبانی که تا کنون برای ثبت نام و انتخاب رشته به منظور شرکت در آزمون مذکور اقدام نکرده اند، اکیدا توصیه می شود در این مهلت با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: اصلاحات دفترچه راهنما و همچنین کد رشته محل های جدید برروی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و  داوطلبان می توانند در صورت واجد شرایط بودن نسبت به تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت نام و انتخاب رشته حداکثر تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۳ خرداد ۹۵ اقدام کنند.

وی گفت: اطلاعات ثبت نامی و انتخاب رشته داوطلبانی که تا کنون نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در این آزمون اقدام کرده اند، بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد و لذا این دسته از داوطلبان نیز می توانند با توجه به اصلاحات دفترچه راهنما و کد رشته محل های جدید نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود تا مهلت اعلام شده اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: براساس ضوابط پذیرش دانشجو در ۷۰ رشته صورت می گیرد که ظرفیت پذیرش در این ۷۰ رشته ۲۳۳ هزار ۶۴۱ نفر است.

وی یادآور شد: از مجموع ۷۰ رشته، پذیرش در ۵۰ رشته به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی با ظرفیت ۶۶ هزار و ۷۳۰ نفر و پذیرش در ۲۰ رشته به صورت با آزمون با ظرفیت ۱۶۶ هزار و ۹۱۱ نفر صورت می گیرد. 

توکلی گفت: براساس برنامه زمانی پیش بین شده آزمون داوطلبان ۲۰ رشته با آزمون کاردانی به کارشناسی بعد از ظهر روز جمعه ۲۲ مرداد ۹۵ در حوزه های امتحانی مربوط برگزار می شود.

نظر شما